The Great Buster (2018)

Documentaire

geregisseerd door Peter Bogdanovich
met Peter Bogdanovich, Mel Brooks en Bill Hader

Deze documentaire beschrijft het leven en de carrière van één van Amerika's meest invloedrijke personen uit de filmgeschiedenis: Buster Keaton. Deze legendarische filmmaker en acteur had een unieke stijl en vruchtbare productie tijdens de periode van de stille film. Hij creëerde zo zijn culturele nalatenschap als een ware cinematografische visionair. "The Great Buster" bevat interviews met een breed scala aan filmmakers en beroemdheden, waaronder Quentin Tarantino, Mel Brooks, Werner Herzog, Bill Hader, Johnny Knoxville , Cybill Shepherd, Carl Reiner en vele anderen.

avatar van Metalfist
Had liever een iets langere speelduur gezien, maar kan erg interessant worden!

Documentaire maken is een vak, zo blijkt maar weer.

Ontzettend veel leuk en interessant beeldmateriaal, vooral van Buster op latere leeftijd. Maar de opzet en indeling van de documentaire is erg onlogisch en soms zelfs irritant (hele lange shots uit zijn bekende speelfilms op het einde, why?).

Ook de lijst met talking heads uit Hollywood komt nogal arbitrair over voor dit onderwerp (Cybill Shepherd??).

Deze legend verdient iets veel beters dan dit.

avatar van Metalfist
T.O. schreef:
Die is ooit nog de vrouw geweest van Bogdanovich dus misschien daar eerder de connectie zoeken? Ze zijn al wel 40 jaar gescheiden maar dat terzijde. Ik moet hier dringend ook maar eens tijd voor maken: grote Bogdanovich en grote Keaton fan dus dit lijkt me erg interessant te zijn, al zijn de eerste geluiden inderdaad niet zo positief