The Kid Who Would Be King (2019)

Alternatieve titel: Alex, de Jongen Die Koning Zou Worden

Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Joe Cornish
met Louis Ashbourne Serkis, Tom Taylor en Rebecca Ferguson

Alex is een jonge Britse scholier. Op een dag worden zijn dagelijkse problemen overschaduwd door de ontdekking van het mythische zwaard Excalibur. Met het krachtigste zwaard in de geschiedenis in handen van de minst machteloze schooljongen in Groot-Brittannië neemt hij het samen met zijn vrienden op tegen een middeleeuwse slechterik genaamd Morgana, die de wereld verwoest heeft. Ze krijgen hierbij hulp van niemand minder dan Merlin zelf.

Vanaf 17 april 2019 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros.)
EDIT: Nederlandse bioscooprelease is komen te vervallen.

avatar van Shinobi
De klassieke legende in een nieuw jeugdig jasje, ben benieuwd.

avatar van Thiver
kappeuter schreef:
EDIT: Nederlandse bioscooprelease is komen te vervallen.

Damn it.

avatar van zoutzak
Lekkere off beat, jeugdige versie van de Excalibur legende. Geen hoogvlieger zoals attack the block maar zeker amusant.

avatar van james_cameron
Best leuk, deze eigentijdse jeugdige variant op het King Arthur-verhaal, maar de film mist pit en energie. Iets meer humor had ook geen kwaad gekund. Regisseur Joe Cornish weet er een onderhoudend geheel van te maken, maar zijn stijl van filmen is nogal doorsnee, net als de uitwerking van de plot. Sympathiek, dat zeker, met een charmante cast en eersteklas special effects, maar uiteindelijk te weinig onderscheidend.

avatar van schumacher
Best amusant en met een aantal leuke scenes en special effects maar echt mijn ding was het niet, het is toch meer op kinderen tussen 8-14j ofzo gericht.
Soit; tis nie slecht maar top nu ook niet, gemengde gevoelens hier.

Ik denk mocht ik 11j oud zijn geweest dat ik dieje film zeker een dikke 4 of meer zou gegeven hebben.

avatar van Macmanus
Cornish

Attack the block vond ik erg leuk van hem. Helaas maakt hij geen stijgende lijn waar met deze film. Hij heeft het hart wel weer op de juiste plek. Het ziet er ook zeker niet goedkoop uit allemaal. Maar daardoor vervalt het ook net iets teveel in kinderfilm cliches. Cast doet het verder naar behoren en het Britse sfeertje blijft altijd beter werken dan de Amerikaanse. Toch duurt het allemaal wat te lang en is het niet verfrissend genoeg gebracht. Zelfs voor een kinderfilm moet Cornish beter. Maar met een budget van 60 mil. zal hij wel niet het enige kapitein op het schip zijn geweest.

3 sterren.

Aardige film over een jongen die op school gepest wordt totdat hij het zwaard van Excalibur vindt. Het oude verhaal krijgt hier een moderne draai en dat pakt wel goed uit (vooral vanwege de juiste toon). Een vermakelijk avontuur. De jeugdige cast doet het niet verkeerd, maar had soms wat meer pit mogen hebben. Zeker niet te kinderachtig of flauw, maar bij de jeugdige kijker zal deze ongetwijfeld wat beter scoren.

avatar van Grindhouse62
scorsese schreef:
Volledig mee eens. Heb deze fantastische jeugdfilm zojuist samen met mij kleinzoon van 11 gekeken en die vond hem echt super. 3.0