ad
  • 8.109.622 stemmen

The Kid Who Would Be King (2019)

Avontuur / Fantasy | 120 minuten

Met onder meer: Louis Ashbourne Serkis, Tom Taylor en Rebecca Ferguson

Releasedatum: 16 januari 2019

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Kid Who Would Be King

"An army to fight. A demon to slay. A world to save. No pressure."

Alex is een jonge Britse scholier. Op een dag worden zijn dagelijkse problemen overschaduwd door de ontdekking van het mythische zwaard Excalibur. Met het krachtigste zwaard in de geschiedenis in handen van de minst machteloze schooljongen in Groot-Brittannië neemt hij het samen met zijn vrienden op tegen een middeleeuwse slechterik genaamd Morgana, die de wereld verwoest heeft. Ze krijgen hierbij hulp van niemand minder dan Merlin zelf.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Vanaf 17 april 2019 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros.)

EDIT: Nederlandse bioscooprelease is komen te vervallen.

avatar van Shinobi

Shinobi

De klassieke legende in een nieuw jeugdig jasje, ben benieuwd.

avatar van Thiver

Thiver

kappeuter schreef:

EDIT: Nederlandse bioscooprelease is komen te vervallen.

Damn it.

avatar van zoutzak

zoutzak

Lekkere off beat, jeugdige versie van de Excalibur legende. Geen hoogvlieger zoals attack the block maar zeker amusant.

avatar van james_cameron

james_cameron

Best leuk, deze eigentijdse jeugdige variant op het King Arthur-verhaal, maar de film mist pit en energie. Iets meer humor had ook geen kwaad gekund. Regisseur Joe Cornish weet er een onderhoudend geheel van te maken, maar zijn stijl van filmen is nogal doorsnee, net als de uitwerking van de plot. Sympathiek, dat zeker, met een charmante cast en eersteklas special effects, maar uiteindelijk te weinig onderscheidend.

avatar van schumacher

schumacher

Best amusant en met een aantal leuke scenes en special effects maar echt mijn ding was het niet, het is toch meer op kinderen tussen 8-14j ofzo gericht.

Soit; tis nie slecht maar top nu ook niet, gemengde gevoelens hier.

Ik denk mocht ik 11j oud zijn geweest dat ik dieje film zeker een dikke 4 of meer zou gegeven hebben.

avatar van Macmanus

Macmanus

Cornish

Attack the block vond ik erg leuk van hem. Helaas maakt hij geen stijgende lijn waar met deze film. Hij heeft het hart wel weer op de juiste plek. Het ziet er ook zeker niet goedkoop uit allemaal. Maar daardoor vervalt het ook net iets teveel in kinderfilm cliches. Cast doet het verder naar behoren en het Britse sfeertje blijft altijd beter werken dan de Amerikaanse. Toch duurt het allemaal wat te lang en is het niet verfrissend genoeg gebracht. Zelfs voor een kinderfilm moet Cornish beter. Maar met een budget van 60 mil. zal hij wel niet het enige kapitein op het schip zijn geweest.

3 sterren.

scorsese

Aardige film over een jongen die op school gepest wordt totdat hij het zwaard van Excalibur vindt. Het oude verhaal krijgt hier een moderne draai en dat pakt wel goed uit (vooral vanwege de juiste toon). Een vermakelijk avontuur. De jeugdige cast doet het niet verkeerd, maar had soms wat meer pit mogen hebben. Zeker niet te kinderachtig of flauw, maar bij de jeugdige kijker zal deze ongetwijfeld wat beter scoren.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

scorsese schreef:

Volledig mee eens. Heb deze fantastische jeugdfilm zojuist samen met mij kleinzoon van 11 gekeken en die vond hem echt super. 3.0

avatar van Phantasm

Phantasm

Prachtige film met goede special effects. Prima vermaak.

avatar van mrklm

mrklm

Een vlotte, vermakelijke variant op de legende van Koning Arthur met prima spel van de jonge hoofdrolspelers en een aantal originele ideeën. Angus Imrie steelt de film als de jonge Merlijn die weinig moeite doet om zich aan te passen aan de omgangsvormen van jongeren in de 21e eeuw. Er is een prima finale, helaas vond regisseur en scenarist Cornish het nodig om te eindigen met een bombastisch en volstrekt overbodig special effects-spektakel. Werkelijk zonde.

avatar van K. V.

K. V.

Geen grote verwachtingen bij deze film, maar was aangenaam verrast. Leuk gedaan om het Koning Arthur verhaal in de hedendaagse tijd te verplaatsen. De cast deed het ook uitstekend. Visueel was het ook nog goed gedaan, zeker het kwaadaardige leger zag er nog goed uit, de draak was wel wat minder.

Een prima familiefilm die toch wel het bekijken waard is.