Chuva É Cantoria Na Aldeia Dos Mortos (2018)

Alternatieve titel: The Dead and the Others

Portugal / Brazilië
Documentaire / Drama

geregisseerd door Renée Nader Messora en João Salaviza
met Henrique Ihjãc Krahô en Raene Kôtô Krahô

Een 15-jarige Krahô-jongen hoort de stem van zijn overleden vader waarbij deze vraagt om het funeraire feest te vieren dat de geest van zijn vader toestaat naar het dorp van de doden te vertrekken. Omdat hij vreest dat dit een eerste stap zou kunnen zijn om een sjamaan te worden, vlucht hij naar de dichtstbijzijnde stad, bewoond door blanke mensen. Of de westerse beschaving hem oplossingen voor zijn problemen zal aanbieden, is echter een andere vraag.

avatar van krizl
Eentje om naar uit te kijken