Genre: Fantasy / Romantiek
Speelduur: 109 minuten
Alternatieve titels: Color Me True / Tonight, at the Movies
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Hideki Takeuchi
Met onder meer: Haruka Ayase, Kentaro Sakaguchi en Tsubasa Honda
IMDb beoordeling: 7,0 (1.184)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Kon'ya, Romansu Gekijô De
Kenji is in de jaren 60 een assistent-regisseur die ervan droomt zijn eigen film te mogen maken. Momenteel mag hij alleen kleine klusjes op de set doen. Zijn enige uitlaat en geheim pleziertje is het kijken van een oude romantische film in de bioscoop, een oude zwart/wit film. Deze heeft slechts een korte periode gedraaid voor hij uit roulatie werd gehaald. Kenji is met name geobsedeerd door het hoofdpersonage, een beeldschone prinses. Maar dan verandert alles als zij ineens uit het beeld stapt in de echte wereld.
Externe links
Acteurs en actrices
Miyuki
Kenji Makino
Toko Naruse
Ryunosuke Shundo
Shintaro Yamanaka
Amane Yoshikawa
Tadashi Honda
Old person in hospital room
Video's en trailers
Reviews & comments
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
Een aparte mix tussen een ode aan de oude Japanse film en een liefdesverhaal. Het uitgangspunt is natuurlijk origineel, maar dat levert natuurlijk niet automatisch een goede film op. Menig romcom heeft een belachelijk uitgangspunt, wat in principe fysisch mogelijk zou zijn, maar psychologisch onwaarschijnlijk, hetgeen vaak leidt tot een draak van een film. Dan kan je beter een uitgangspunt hebben dat niet fysisch is zoals in deze film en dat uitwerken.
De uitwerking in deze film is helaas een beetje wat eraan schort. Ik heb het gevoel dat er zoveel meer met het gegeven gedaan had kunnen worden, maar het verzandt in een hoop zoetsappigheid. Wat wel interessant is, is het einde, omdat het de culturele verschillen tussen Japan en het Westen blootlegt. Dit einde waar ze elkaar niet blijken te kunnen aanraken en dus maar hun hele leven uitleven zonder fysiek contact is zo ontzettend Japans, terwijl in een Westerse film de scriptschrijver nooit tot deze conclusie was gekomen. Of de hoofdpersoon had een andere vrouw gevonden, of er was toch een magische truc geweest waardoor ze elkaar toch kunnen aanraken. Vind ik het einde vanwege dit culturele verschil? Nee, want het voelt nog steeds veel te zoetsappig en clichématig aan, maar dan op een Japanse manier.
Wat ook niet echt helpt is dat ik helemaal niets met de hoofdpersoon heb. In wezen is het niets meer dan een `otaku' die een filmpersonage uit een vooroorlogse film als zijn `waifu' beschouwd. Oftewel iemand die de realiteit probeert te ontsnappen en meent de perfecte liefde te hebben gevonden in de vorm van een personage uit een film. Ik wil niet heel erg veroordelend over komen, maar mensen die zo leven lijken natuurlijk psychologisch niet helemaal lekker te zijn. Eén ding kan je de film nageven, de hoofdrolspeler straalt ook een bepaalde slapheid uit, met name in hoe hij praat, wat in wezen goed bij het personage past. Maar ik heb er dus totaal niets mee.
De ode aan de Japanse filmwereld bestaat natuurlijk uit het gegeven dat een filmset een groot gedeelte van de setting vormt. Voor de fans van de klassieke naoorlogse Japanse film misschien erg leuk, mij doen dat soort films weinig dus ik heb er niet heel veel gevoel bij. Het is op zich wel geinig om een blik op de cultuur op zo'n set te krijgen, geen idee hoe waarheidsgetrouw het is, maar er zal vast wel een kern van waarheid zitten in de dynamiek tussen een filmster, een producent en zijn dochter, en een assistent-regisseur.
Met minder dan twee uur niet eens een erg lange film, maar voor mijn gevoel duurde het wel veel te lang, en dat is de film natuurlijk ook aan te rekenen. Een lage waardering is onvermijdelijk. 1*.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Matig.
Jammer dat Hideki Takeuchi deze richting opgaat. De Termae films waren toch echt wel fijn, humor lijkt hem beter te liggen. Deze Tonight, at the Movies is dan weer meer iets voor een Takashi Yamazaki, die wél in staat is op relatief moderne manier met klassieke charme om te gaan.
Met het hele waifu verhaal van hierboven ben ik het niet eens, deze film blijft aan de acceptabele kant van de onbereikbare droom-geliefde die plots werkelijkheid wordt. Niet zo'n heel origineel gegeven en mijlenver verwijderd van de ongezonde obsessie waarin het hele waifu gebeuren gevangen zit.
Probleem is dat de film er nooit echt in slaagt om die klassieke charme mooi vorm te geven én dat de relatie ook maar een beetje aansleept. Ondanks dat lijkt de film er echt alles aan te doen het lieflijk, warm en romantisch te maken, waardoor het redelijk geforceerd aanvoelt.
Ietwat kitscherig en doorsnee. Vervelen deed de film me niet, daarvoor zijn de fantastische elementen nog wel interessant genoeg, maar het is duidelijk dat niet alle potentieel ten volle benut is. Schuldige lijkt de regisseur te zijn, die niet echt geschikt is voor dit soort materiaal.
2.5*
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.