Transformer (2017)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Michael Del Monte

In de zomer van 2015 wordt bekend dat de voormalige marinier en gewichtheffer Matt "Kroc" Kroczaleski een transgender is. Een transgender is iemand die een genderidentiteit of genderexpressie heeft die niet overeenkomt met zijn of haar biologische geslacht bij geboorte. De omgeving reageert heftig: sponsors verdwijnen en Matt's ouders onterven haar.

avatar van missl
Ik kende deze bodybuilder niet, maar wat een interessant verhaal. Docu is helaas wat saai want ze hebben duidelijk de kracht der herhaling meermaals toegepast. Wel mooi om te zien hoe hij (zij) met alles om gaat en hoe dit een deel van zijn (haar ) leven is geworden.