Ceux Qui Travaillent (2018)

Alternatieve titel: Those Who Work

Zwitserland / België

geregisseerd door Antoine Russbach
met Olivier Gourmet, Adèle Bochatay en Delphine Bibet

Frank, een selfmade man wijdt zijn leven aan zijn job. Ongeacht de plaats of de omstandigheden, of het nu dag of nacht is, telefoneert hij met de vrachtschepen die hij chartert voor grote bedrijven. Maar wanneer hij te maken krijgt met een crisissituatie, neemt Frank een grove beslissing en wordt hij ontslagen. Hij is diep geschokt en voelt zich verraden door een systeem waaraan hij alles heeft gegeven. Nu moet hij bij zichzelf ten rade gaan om de enige connectie te bewaren die hem nog steeds aangaat: de band die hij heeft weten te onderhouden met zijn jongste dochter, Mathilde.

avatar van Verhoeven
Synopsis lijkt een beetje op Terre Battue (Stéphane Demoustier) met ook hier Gourmet in de hoofdrol.