ad

Releasedatum: 1 oktober 2018

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Nekrotronic

"Evil gets rebooted"

Finnegan is de grootste demonenjager, de Nekromancer, ter wereld, maar heeft zich intussen ook bij de donkere kant gevoegd. Ze ontdekt als eerste dat kwaadaardige geesten het internet hebben geïnfiltreerd. Nu, jaren later, mengt Howard North zich in de strijd, geholpen door de twee Nekromancers Molly en Torquel. Ze moeten de digitale demonenplaag een halt toeroepen en Finnegan verslaan, alvorens deze de zielen van miljoenen mensen, verslaafd aan hun mobieltjes, verslindt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Aangekocht door WW Entertainment (voorheen eOne).

Release in 2019.

Onderhond

Leuk.

Een redelijk logisch vervolg voor Kiah Roache-Turner. Na Wyrmwood waarschijnlijk wat meer budget gekregen, dat is er ook wel aan te zien. Maar met een groter budget maak je nog geen betere film, en ook nu blijft hij weer een klein beetje hangen.

Het begint allemaal wel spectaculair genoeg. Veel tempo, een hoop geinige ideetjes op een hoop gegooid en wat humor om te verbloemen dat er toch best matig geacteerd wordt. Zelfs door de (erg) bekende koppen. Geen idee hoe ze Bellucci hebben kunnen strikken, maar ze brengt het er redelijk slecht vanaf hier.

Verder verliest de film ook aardig wat tempo tijdens het tweede deel. Wanneer de setting een beetje duidelijk is, lijkt de regisseur niet echt te weten waar ze met de film naartoe moeten. Er wordt regelmatig teveel geluld en ondanks dat alles er wel fleurig neon uitziet wordt er teveel gerecycled. Het klinkt redelijk negatief, maar dat is vooral omdat ik toch net op wat meer hoopte.

't Is uiteindelijk wel een erg vermakelijk filmpje geworden, maar het had nog net wat beter gemogen/gemoeten.

avatar van joolstein

joolstein

Ghostbusters 2.0 euh... wacht eens... eerder 3.0

Wat begon als de Science-Fiction-Horror-Short; DAEMONRUNNER werd uiteindelijk voor de Roache-Turner broers (Kiah is de regisseur en Tristan de schrijver/producer) hun tweede film, een niet serieus te nemen horror-comedy genre mash-up. Want net als Wyrmwood verwerkt ook Nekrotronic bekende elementen uit andere films en combineert ze samen tot iets nieuws. En dat was een zeer leuke filmervaring zonder diep achtergrondverhaal of moeilijke verhaallijn. Het verdoet maar weinig tijd aan opbouw. Je zit bijna direct in de actie en het houdt het leuk door een mix van goede CGI, creaturen-design, schietgerei en flitsende technologie. En bovendien is er voor wie toch iets meer wil, een leuk stukje sociaal commentaar over onze telefoonverslaving, waarbij een smartphonegame centraal staat die je 'Ghostémon GO!' zou kunnen noemen. Monica Bellucci (Irréversible, Spectre) is te zien als de demonische zieleneter, Finnegan, die dit spel gebruikt om menselijke zielen te vergaren voor haar eindeloze consumptie-honger. Held tegen wil en dank, Howard North (Ben O’Toole) bindt samen met Molly (Caroline Ford, leuke meid) en Torquel (Tess Haubrich) de strijd aan. Hoewel de film dus veel dank aan zijn vele referenties naar andere films, en niet noodzakelijkerwijs de genre-wetten breekt, hebben de Roache-Turners zeker talent om filmische elementen te vinden en die om te smelten tot iets fijns!

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke horror komedie dat een beetje een mix is van Ghostbusters en Resident Evil. Het verhaal is best origineel maar wel wat warrig en kent ook diverse plotgaten. Het begin is het sterkst. De film loopt lekker vlot, de humor is leuk en er is voldoende actie. Daarna zakt het wat in en dwaalt de film wat. Richting het eind gaat men lekker los, maar verzandt men wel in een gevalletje overdaad schaadt. Het acteerwerk kan beter, zeker Bellucci zit totaal niet in haar rol. Visueel ziet de film er verder goed uit met redelijke special effects. Krappe voldoende. 3.0

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een vrij onzinnig verhaaltje in Ghostbusters stijl, maar de soms droge humor maakt een hoop goed. Het ziet er allemaal geinig uit en de cast speelt best leuk. Simpel vermaak maar ik heb er wel om kunnen lachen.

avatar van Mickey b

Mickey b

Australische Ghostbusters zonder humor. Hier en daar wel eens een droge opmerking maar meer niet. Trailer onthult de leukste fragmenten. Demonen soms goed in beeld gebracht, maar einde had meer weg van de slechteriken uit Power Rangers... Kon mij niet echt boeien. Zal wel opzet zijn van regisseur om het allemaal niet te au sérieux te nemen.

avatar van Shadowed

Shadowed

Teleurstellend.

Gekeken omdat dit een erg bloederige film moest voorstellen, maar dat vond ik wel meevallen. Er zit wel wat smerigheid in, maar niks grensoverschrijdends. Allemaal braaf binnen de lijntjes geknal met wat slijmexplosies. Nekrotronic behoort tevens tot het soort film die er alles aan doet om bijzonder te zijn.

Maar vergeet vervolgens bijzonder te zijn. Het concept biedt genoeg om mee op te vallen, maar de uitwerking van deze film laat te wensen over. Vooral omdat het tempo maar niet mee wil werken, waardoor deze film eigenlijk gewoon een beetje saai te noemen is. Jammer, want dit is het ideale idee om goed mee omhoog te klimmen.

Visueel kleurrijk, maar niet heel bijzonder. Roache-Turner speelt veel met kleurtjes en lichtjes maar weet uiteindelijk niet echt een wow-gevoel over te brengen. Het ziet er gewoon te kinderachtig en simpel uit, en de speciale effecten laten ook wat wensen over. Deze film grijpt wat makkelijk naar geanimeerde beelden en had vooral meer praktische dingen mogen laten zien.

Acteerwerk is niet al te best. O'Toole weet dan wel wat hij met zijn rol moet aanvangen, maar crewleden zoals Bellucci waren gewoon te erg voor woorden. Geen enkel personage weet na afloop memorabel te zijn. Ik weet geen enkele naam meer, en dan weet je toch wel dat je niet naar de meest boeiende personages hebt gekeken.

Komedie is verder ook wat flauw, maar houdt de film nog enigzins luchtig. Het is vooral de kleurrijke look en finale die de boel wat vooruit helpen, want de rest voelt toch wat saai aan ondanks dat er een hoop wordt gedaan om juist niet saai te worden. Het is een leuk concept en kan een leuke richting opgaan, maar deze film blijft te veel hangen in een wat reguliere setting in plaats van echt leuke dingen te doen.

Nekrotronic is best een teleurstelling helaas, die ook net wat te lang doordraaft in zijn speelduur. Jammer, maar ach ja, misschien kan Roache-Turner zich nog herpakken met zijn volgende project.