Waka Okami wa Shogakusei! (2018)

Alternatieve titels: Okko's Inn | 若おかみは小学生!

Japan
Animatie

geregisseerd door Kitarô Kôsaka

Okko is een klein meisje vol levenslust. Ze verliest haar ouders bij een auto-ongeluk. Daarop besluit ze naar het platteland te trekken en te gaan wonen bij haar grootmoeder die een traditionele Japanse herberg uitbaat. Terwijl ze opgroeit aan de zijde van haar oma en zich voorbereidt om de volgende eigenares van de herberg te worden, kan Okko op de een of andere manier mysterieuze maar vriendelijke geesten zien die haar helpen.

Teaser

avatar van Filmkriebel
Kinderachtige en wat tegenvallende "My Little Pony" tekenstijl maar met een verhaal dat zoals vaak in Japanse animes ernstiger thema's integreert (en bijhorende tranen). Het verhaal van Okko ligt op het kruispunt van traditionaliteit en moderniteit, met als constante het familiale leven in de herberg en het leren accepteren van de dood. De spookjes hinten er sterk op dat dood zijn niet iets is om bang voor te zijn.. je kan immers oneindig veel tuimelen in het ledige en magische trucjes uithalen. . Ditmaal geen grote boodschappen of levenslessen ... gewoon een hoop suikerzoete sweetness.