ad

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Oorspronkelijke titel: 강변호텔

Releasedatum: 9 augustus 2018

Over Gangbyun Hotel

Een oude dichter, woonachtig in een hotel, voelt dat zijn einde nabij is en laat zijn twee zoons, met wie hij al lange tijd geen contact heeft gehad, overkomen. Nadat ze verraden werd door de man met wie ze samenleefde neemt een jonge vrouw haar intrek in hetzelfde hotel. Ze vraagt aan een vriend haar gezelschap te houden. Het hotel blijkt wel voor meer mensen een plek waar men elkaar nauwelijks aankijkt en waar men een zwaar leven leidt.

imageimageimageimageimage

avatar van John Milton

John Milton

Ja ik weet het, het zegt niks. Maar de Critic Reviews zijn beduidend positiever dan de 3 stemmen tot nu toe, en ik houd van Z/W. Toch maar kansje geven wellicht.

In de film zit hopelijk niet zo'n voice-over als in de 'trailer', Verhoeven? Jij was niet erg onder de indruk zo te zien.

Helaas zelf nog niets van Sang-soo Hong gezien, maar k zie wel dat zijn andere 2018 film Grass (2018), beduidend hoger wordt beoordeeld dan deze. Ook al zegt dat over 2 stemmen niet alles, het zijn wél wolfmanrene en beavis.

Andere tips van hem nog? Heb Grass inmiddels kunnen vinden.

avatar van Malick

Malick

Bij Hong Sang-Soo kun je het beste chronologisch te werk gaan. Nee, grapje, ik ben alles behalve een kenner of liefhebber van zijn werk. Vond Oki's Movie toendertijd erg leuk en verfrissend maar dat was mijn eerste kennismaking met HSS. Daarna zag ik vooral veel variaties van hetzelfde. Deze zomer brengt CF twee films van hem uit: The Day After en Claire's Camera. Waarom begin je daar niet mee?