Grass (2018)

Alternatieve titel: 풀잎들

Zuid-Korea

geregisseerd door Sang-soo Hong
met Min-hee Kim en Joobong Kee

Het gegeven speelt zich af in een café in een traditionele wijk van Seoel. Een jonge vrouw beschuldigt een jongeman ervan verantwoordelijk te zijn voor de zelfmoord van haar vriendin. Even later geeft ze hem een compliment. Hij staart beschaamd naar de vloer. In het midden van het gesprek zit op de naburige tafel een vrouw voor haar laptop. Ze hoort flarden van de dialoog en ontwikkelt ze verder. Is zij de auteur van de daaropvolgende relatieportretten, waarvan de verhalen en thema's elkaar spiegelen?