ad

Documentaire / Western | 119 minuten

Genre: Documentaire / Western

Geregisseerd door: Robert Greene

Met onder meer: James West

IMDb beoordeling: 6,8 (597)

Releasedatum: 5 september 2018

Over Bisbee '17

"The past is present."

Documentaire over het stadje Bisbee, dat op kleine afstand van de Mexicaanse grens ligt. In het stadje wonen veel kunstenaars en beeldhouwers, die woningen hebben in de naburige bergen. In het jaar 1917 werden er meer dan 1200 immigranten - die werkzaam waren in de mijnen - op brute wijze door de lokale sheriff naar de woestijn gebracht en voor dood achtergelaten. Filmmaker James West blikt samen met enkele bewoners van Bisbee terug op die tijd.

imageimage

Social Media

Op woensdagavond 20 maart vertonen we deze verbijsterende documentaire tijdens AWL_029 in WORM, Rotterdam. check www.worm.org

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Steeds als ik denk bij een cultfilm bij 'mijn' WORM in slaap te vallen krijg ik zo'n prachtige film als deze voorgeschoteld - zie ook Der Siebente Kontinent van Michael Haneke een tijdje geleden. Nooit geweten van het bestaan van dit verhaal, en Robert Greene brengt het op een boeiende wijze in beeld. Vooral fascinerend vond ik dat ze aan bij het naspelen van de afschuwelijke gebeurtenissen wél heel veel aandacht steken in de kleding, maar het wel zich laten afspelen in een tijd waar auto's en elektronica normaal zijn. De personen die worden gefilmd vond ik ook boeiend - verfrissend dat ze ook zichtbaar erkennen dat er een cameraploeg bij is.

avatar van missl

missl

Weinig info en veel info over het naspelen.

Had liever meer van het eerste gezien, wat een verhaal.