Enter the Wild (2018)

Alternatieve titel: Jigsaw Puzzle

Avontuur

geregisseerd door Mark Forstmann
met Ryan Johnson, Socratis Otto en Ben Geurens

Dylan, zijn beste vriend Carl, en drie anderen gaan op zoek naar een zeldzame boom. Ze trekken de wildernis in en komen langs ravijnen en kloven. De groepsleden raken echter de weg kwijt en komen daardoor terecht in een grote nachtmerrie. Ze zullen er alles aan moeten doen om in leven te blijven.

Nou als deze film iets niet is,dan is het wel horror.

avatar van Hemdale
Geen horror. Verder opzich geen superslechte drama film, het kon alleen niet mijn aandacht vasthouden voor de volle 90 minuten. De poster is wel mooi.

avatar van Lui
Lui (crew)
Genre is aangepast.

Matig.

De horror aanduiding was inderdaad misplaatst, hoewel er waarschijnlijk niet zoveel nodig was geweest om hier wel een horrortje van te maken. Maar Forstmann kiest voor drama, met hier en daar wat thriller elementen om het toch wat levendig te maken.

Een groepje vrienden dat de wildernis intrekt, dan weet je bijna zeker dat ze er niet zonder kleerscheuren uit zullen komen. Een vergeten kaart en onzorgvuldig bewaard voedsel zorgen ervoor dat het groepje al snel in de problemen komt, daarna volgt de frustratie en wat dramatische onthullingen.

Ontbering en wat lichamelijke letsels zorgen dat de film wat meer thriller allures krijgt, maar deze momenten zijn erg beperkt. Het resultaat is jammer genoeg dat het allemaal érg bekend aanvoelt en dat het jammer genoeg op dramatisch vlak niet genoeg weet te beklijven. Acteurs en setting voldoen daar niet echt voor, maar ook de regie ondersteunt enige dramatische impact niet voldoende.

Zo valt het wat tussen verschillende genres in, en zijn het vooral de mindere kantjes die boven water komen drijven. Ondanks dat is het geen onaardige poging, het komt er alleen niet echt uit.