Pîchi Gâru (2017)

Japan
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kôji Shintoku
met Mizuki Yamamoto, Kei Inoo en Mackenyu

Vanwege haar getinte uiterlijk denken de klasgenoten van Momo dat zij een gemakkelijke bimbo is. Dat wordt nog erger wanneer op internet een foto verschijnt waarop zij gekust wordt door Kairi, de meest populaire jongen van haar klas. De aantijgingen van jaloerse meiden uit haar klas zijn niet van de lucht. In werkelijkheid is Momo echter erg naïef en verlegen. Al vanaf het eerste studiejaar op de hogeschool is ze stiekem verliefd op Toji, de ster van het basketbalteam. Wanneer die gevoelens wederzijds blijken te zijn, probeert een jaloerse klasgenote een wig te drijven tussen Momo en Toji.

Vermakelijke film over volwassen worden met als hoofdthema’s verliefdheid, achterklap en jaloezie. Een heel aardige highschool driehoeksverhouding met alle verwikkelingen die daar bijhoren. Redelijk doorsnee allemaal, maar niettemin best de moeite waard, niet in de laatste plaats vanwege de leuke titelrol van Mizuki Yamamoto (nieuw voor mij).