The Axiom (2018)

Horror

geregisseerd door Nicholas Woods
met Hattie Smith, Zac Titus en Nicole Dambro

Een groep tieners gaat op zoek naar een vermiste vriendin en reist naar een nationaal park nadat ze aanwijzingen hebben gevonden in haar dagboek. Wanneer ze aankomen, ontdekken ze dat het park verschillende axioma's heeft, verborgen portalen naar alternatieve realiteiten waarin roofzuchtige wezens bestaan. De tieners zitten al snel vast in een van deze axioma's, onzeker over wat wel en niet echt is. Een groot aantal monsters die bekend staan als 'The Pale Ones' dreigen de vrienden tegen elkaar op te zetten.

• vanaf donderdag 26 september te koop op dvd

avatar van dvdcrusher
Interessant gegeven maar de film is vrij rommelig. Acteerprestaties zijn ok, maar sterke en zwakke momenten wisselen elkaar steeds af en ik heb het gevoelen dat hier echt meer in zat. 3 sterren.

avatar van Rickyman
Matig filmpje hoor.
Begint zwak als een b-film, duffe dialogen van de oninteressante personages, traag en een warrig verhaal vol plotgaten, maar meer naar het einde werdt het wel iets beter en enigszins spannend.
Visueel sfeervol, zeker die poster. Maar toch, voor een film uit 2018 is dat niet voldoende.

avatar van Noodless
Een cliché van formaat in de opening want een groep tieners gaan op zoek naar een vermiste vriendin in een groot park. Toch weet de film de kijker te verrassen met niet typische personages zoals in de meeste films in dit genre. Neen, verwacht geen stoere kerel of een nerd, zelfs geen blonde vamp. Er wordt ook geen aandacht besteed aan combinatie van verschillende rassen : een blanke, een donker type, een Aziaat, ... en dat is gelukkig dan toch eens wat anders. Het begin verloopt wel wat traag met saaie dialogen, maar eenmaal in het bos komt het toch op gang met een aantal bloederige scènes. Helaas weet de film op geen enkel moment spanning op te wekken en komt de plot wat warrig over. De cast doet het best aardig. 5/10

avatar van Actarus
Op een of andere manier doet de film me aan 'The Mist' denken.
Het kent een goede basis, dat maar pas aan het einde meer duidelijk werd, maar jammer genoeg te weinig of op de correcte manier was uitgewerkt..Uiteindelijk .te rommelig....2*

Mager.

Horror zit de laatste tijd weer in een dipje heb ik het gevoel. De grote films in de bios zijn wel aardig maar niet zo heel spannend, de kleinere films missen getalenteerde regisseurs. Horror is altijd al een opstapgenre geweest voor mensen met talent, maar af en toe krijg je zo'n periode waar het vooral wannabees zijn die hun big break proberen forceren.

Veel vertrouwen in de verdere carriere van Woods heb ik niet. Hij gooit wat ideetjes op een hoop, waardoor een paar leuke maar weinig originele, maar de uitwerking laat sterk te wensen over. Erg matig acteerwerk en goedkope cinematografie zorgen ervoor dat het eigenlijk nooit wat kan worden.

De film duurt verder ook wat te lang, maar da's dan vooral omdat het toch nooit écht spannend wordt of weet te boeien. Er zitten een paar redelijke scenes in, maar het blijft toch allemaal wat amateuristisch aandoen. Af en toe de invloed van de populariteit van TV-werk heb ik het gevoel, waar men het toch niet zo nauw neemt met filmische zaken.