Bergman - Ett År, Ett Liv (2018)

Alternatieve titel: Bergman: A Year in a Life

1 stem

Zweden
Documentaire

geregisseerd door Jane Magnusson

Gedurende een periode van zes jaar, in het midden van de twintigste eeuw, gebeurt er iets onovertroffen. Een slungelige Zweed, die op het punt staat om veertig te worden, gaat de filmproductie binnen zonder precedent. Tussen 1957 en 1963 regisseert hij enkele van de grootste klassiekers in de geschiedenis van de cinema, produceert hij een aantal theaterproducties voor het podium en de radio en regisseert hij ook zes tv-films. In termen van hedendaagse filmmakers blijft Ingmar Bergman grotendeels ongeëvenaard. Middels meer dan 50 interviews (waaronder met Bergmans oudere broer Dag, Mikael Persbrandt, Liv Ullmann en Roy Andersson) en archiefmateriaal en animatiewerken, beeldt Magnusson niet alleen de kunstenaar uit, maar ook de man met zijn gebreken.