A-X-L (2018)

Sciencefiction

geregisseerd door Oliver Daly
met Alex Neustaedter, Alex MacNicoll en Dorian Kingi

Miles is een tienerjongen die op een dag een militaire robothond tegenkomt. De hond, die de naam A-X-L heeft, heeft echter het hart van een normale hond. Al snel ontstaat er een hechte band tussen de twee. De wetenschappers die A-X-L gebouwd hebben zijn er niet zo blij mee en zetten alles op alles om hem terug te krijgen. Miles schakelt de hulp in van zijn slimme vriendin Sara om zijn nieuwe vriend te beschermen.

Vanaf 23 augustus in de bioscoop (eOne)

avatar van wess16
Dit lijkt me een fijne film, na het zien van de trailer. Robothond lijkt een beetje een ziel te hebben. Ik ben benieuwd!

avatar van extremezz
Flauwe film waar je het verhaal in de trailer al gezien hebt , leek mij meer een low b film.Geen aanrader en zoals je verwacht een verhaal van 2 regels.

avatar van Donucius
Deze film slaat nergens op. Leuk dat Becky G erin speelt, maar de rest? Veel mensen die na 30 minuten de zaal uit lopen. Ik was halverwege in slaap gesukkeld dus dan weet je al genoeg.
Een robothond... leuk! So what? Hoef je niet gelijk een 100 minuten durende film van te maken.
Vermijden deze meuk is het devies...

avatar van macrobody
Belabberd is het perfecte woord voor deze film. Script was belabberd, de robot hond was belabberd en het acteren was ook belabberd. Een film voor jonge tieners die zich kunnen verlekkeren aan dat grietje. Misschien zijn er wel een paar bij die er over denken om bij het leger te gaan in de hoop dat ze ook aan dit soort verkwanselarij mogen meewerken.
Nee, ik heb medelijden met de mensen die hiervoor hebben betaald.

avatar van schumacher
Dit was niet al te best.
Ik kan er niet veel goeds van vertellen van deze film behalve dat die Rebbeca Marie Gomez een schoone madam is, die zou wel maar 1.54m zijn en 21j oud.
Dat is wel een reden om de film te bekijken .

Voor de rest had het niet zoveel om het lijf. Het script, de band met de robot, die passie zeg maar was er niet echt en was ook slecht in elkaar gestoken. Hoe alles tot stand kwam was gewoon niet zo goed uitgewerkt.
Ook de chemie tussen de chick en de boy was er niet echt, dus ook daar volledig de mist in.
En het acteerwerk liet ook te wensen over.
Ondanks alles heb ik me echter niet zitten vervelen, waarschijnlijk dankzij die Gomez.

Geef dit aan een topregisseur met een groter budget en je krijgt een goede film. Er zit veel potentieel in maar in deze is dat er echt niet uitgekomen. Helaas.

avatar van Fast Eddy
idd tienerfilmpje

oke geen hoogvlieger maar ja het is ook een tiener film en daar komt natuurlijk zoals in alle tiener films de dingen in die je overal ziet. de film zelf op zich niet slecht de effecten zijn redelijk voor een tiener film te zijn maar ja de militairen moeten hun speeldingske terug hebben en dat cut wijf met al haar spellekes op haar uniform denkt dat ze teal is anders vond ik de robot hond niet slecht en goed dat de pestkop ook nog op zijn donder van de de robot vond ik ook wel goed. jammer dat ze hem onklaar kunnen maken en dat hij geen wapen heeft om zich te verdedigen tegen deze die hem kwaad willen doen. ik herinner mij nog zo een film maar dit was wel een echte hond en ook wel geen tiener film zoals deze is. de acteurs ja ze zijn jong dus ze moeten er natuurlijk de beste uit nemen ik vond de film enkel goed voor de robothond hij zou misschiens wat beter geworden zijn indien er meer actie in kwam.

avatar van Noodless
Op zich niks verkeerd mee met dit typisch tienerfilmpje : vlot simpel verhaal, jonge acteurs, voldoende actiescènes die duidelijk in beeld worden gebracht en een geweldige robothond als technisch vernuft.
De film pretendeert ook niet meer te zijn. Simpel entertainment ! 6/10

avatar van Phantasm
De trailer zag er mooi uit, maar wat de film betreft viel het me toch tegen, meer van verwacht.

Ik zou deze film alleen al kijken voor die Latina...

avatar van Berthil
ok, toen ik zag de hond op benzine liep dacht ik al dit gaat niet goed. Toen die ook nog een muziekje op ging zetten en disco lichten dat ik, dit is een tienerfilm.

avatar van psychopath
Jammer dat ze er een kinderfilm van gemaakt hebben en jammer dat ie die bully niet aan flarden gescheurd heeft.

avatar van TronMan
Ik had meer een Terminator robot-hond verwacht, maar t'is een voorspelbare tiener soap geworden.Met een hoog transformers / bumblebee /Monster Trucks 2016 film gehalte . Zelfs Rottweiler uit 2004 was beter.

avatar van teigertje
Jammer van deze reacties, op deze werkelijk fantastische film met de prachtig in elkaar gezette Robot dog, waar je naarmate de film grote sympathie voor krijgt.

Grote verassing deze film.

Klapper van een film !

avatar van rep_robert
A-X-L is typisch zo'n productje dat te weinig opzienbaring wekt, waardoor het in de vergetelheid is geraakt. Het kan in de basis een leuke coming-of-age zijn en anderzijds ook een leuke avonturenfilm waarin een jongen een ongebruikelijke vriend krijgt en vervolgens daar van alles mee beleefd. Beide concepten zijn al behoorlijk oud. Vanaf E.T. hebben we al honderden van dit soort films gehad.
Doet A-X-L dan iets waarmee het zich onderscheidt? Nou, nee. Het eerste half uur is het coming-of-age gedeelte best aardig, maar net op het moment dat je een beetje in dat verhaal komt verschijnt de mechanische hond op het toneel. Het is allemaal een beetje geforceerd en het lijkt in de film alsof de beste jongen helemaal niet zoiets bijzonders vindt, terwijl ik toch peentjes zou zweten als ik zo'n ontdekking zou doen.

Hierdoor verwatert de uitdieping van de personages en krijg je een behoorlijk generiek werkje dat je een week na de kijkbeurt alweer bent vergeten.

Is het slecht om naar te kijken? Nee, maar het weet zich op geen enkele manier te onderscheiden.

avatar van filmkul
Vermakelijke film voor (niet te) jong en oud. Het verhaal is niet bijzonder en ook niet altijd even logisch. De uitwerking is redelijke formulewerk en de bekende paden worden bewandeld, maar verder prima vermaak. Er is wat spanning, voldoende actie en een vleugje romantiek. De film had wat meer humor mogen bevatten. Visueel ziet de film er goed uit en met name de hond is erg fraai gemaakt. Het acteerwerk is verder okay. Prima tussendoortje. 3.0/3.5