• 8.480.115 stemmen

Geregisseerd door: Oliver Daly

Met onder meer: Alex Neustaedter, Alex MacNicoll en Thomas Jane

Releasedatum: 23 augustus 2018

Plot A-X-L

"Man's best friend has evolved"

Miles is een tienerjongen die op een dag een militaire robothond tegenkomt. De hond, die de naam A-X-L heeft, heeft echter het hart van een normale hond. Al snel ontstaat er een hechte band tussen de twee. De wetenschappers die A-X-L gebouwd hebben zijn er niet zo blij mee en zetten alles op alles om hem terug te krijgen. Miles schakelt de hulp in van zijn slimme vriendin Sara om zijn nieuwe vriend te beschermen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 23 augustus in de bioscoop (eOne)

avatar van wess16

wess16

Dit lijkt me een fijne film, na het zien van de trailer. Robothond lijkt een beetje een ziel te hebben. Ik ben benieuwd!

avatar van extremezz

extremezz

Flauwe film waar je het verhaal in de trailer al gezien hebt , leek mij meer een low b film.Geen aanrader en zoals je verwacht een verhaal van 2 regels.

avatar van Donucius

Donucius

Deze film slaat nergens op. Leuk dat Becky G erin speelt, maar de rest? Veel mensen die na 30 minuten de zaal uit lopen. Ik was halverwege in slaap gesukkeld dus dan weet je al genoeg.

Een robothond... leuk! So what? Hoef je niet gelijk een 100 minuten durende film van te maken.

Vermijden deze meuk is het devies...

avatar van macrobody

macrobody

Belabberd is het perfecte woord voor deze film. Script was belabberd, de robot hond was belabberd en het acteren was ook belabberd. Een film voor jonge tieners die zich kunnen verlekkeren aan dat grietje. Misschien zijn er wel een paar bij die er over denken om bij het leger te gaan in de hoop dat ze ook aan dit soort verkwanselarij mogen meewerken.

Nee, ik heb medelijden met de mensen die hiervoor hebben betaald.

avatar van schumacher

schumacher

Dit was niet al te best.

Ik kan er niet veel goeds van vertellen van deze film behalve dat die Rebbeca Marie Gomez een schoone madam is, die zou wel maar 1.54m zijn en 21j oud.

Dat is wel een reden om de film te bekijken .

Voor de rest had het niet zoveel om het lijf. Het script, de band met de robot, die passie zeg maar was er niet echt en was ook slecht in elkaar gestoken. Hoe alles tot stand kwam was gewoon niet zo goed uitgewerkt.

Ook de chemie tussen de chick en de boy was er niet echt, dus ook daar volledig de mist in.

En het acteerwerk liet ook te wensen over.

Ondanks alles heb ik me echter niet zitten vervelen, waarschijnlijk dankzij die Gomez.

Geef dit aan een topregisseur met een groter budget en je krijgt een goede film. Er zit veel potentieel in maar in deze is dat er echt niet uitgekomen. Helaas.

avatar van Fast Eddy

Fast Eddy

idd tienerfilmpje

avatar van blackwolves

blackwolves

oke geen hoogvlieger maar ja het is ook een tiener film en daar komt natuurlijk zoals in alle tiener films de dingen in die je overal ziet. de film zelf op zich niet slecht de effecten zijn redelijk voor een tiener film te zijn maar ja de militairen moeten hun speeldingske terug hebben en dat cut wijf met al haar spellekes op haar uniform denkt dat ze teal is anders vond ik de robot hond niet slecht en goed dat de pestkop ook nog op zijn donder van de de robot vond ik ook wel goed. jammer dat ze hem onklaar kunnen maken en dat hij geen wapen heeft om zich te verdedigen tegen deze die hem kwaad willen doen. ik herinner mij nog zo een film maar dit was wel een echte hond en ook wel geen tiener film zoals deze is. de acteurs ja ze zijn jong dus ze moeten er natuurlijk de beste uit nemen ik vond de film enkel goed voor de robothond hij zou misschiens wat beter geworden zijn indien er meer actie in kwam.

avatar van Noodless

Noodless

Op zich niks verkeerd mee met dit typisch tienerfilmpje : vlot simpel verhaal, jonge acteurs, voldoende actiescènes die duidelijk in beeld worden gebracht en een geweldige robothond als technisch vernuft.

De film pretendeert ook niet meer te zijn. Simpel entertainment ! 6/10

avatar van Phantasm

Phantasm

De trailer zag er mooi uit, maar wat de film betreft viel het me toch tegen, meer van verwacht.

avatar van Leander112

Leander112

Ik zou deze film alleen al kijken voor die Latina...

avatar van Berthil

Berthil

ok, toen ik zag de hond op benzine liep dacht ik al dit gaat niet goed. Toen die ook nog een muziekje op ging zetten en disco lichten dat ik, dit is een tienerfilm.

avatar van psychopath

psychopath

Jammer dat ze er een kinderfilm van gemaakt hebben en jammer dat ie die bully niet aan flarden gescheurd heeft.

avatar van TronMan

TronMan

Ik had meer een Terminator robot-hond verwacht, maar t'is een voorspelbare tiener soap geworden.Met een hoog transformers / bumblebee /Monster Trucks 2016 film gehalte . Zelfs Rottweiler uit 2004 was beter.

avatar van teigertje

teigertje

• 1925 stemmen

Jammer van deze reacties, op deze werkelijk fantastische film met de prachtig in elkaar gezette Robot dog, waar je naarmate de film grote sympathie voor krijgt.

Grote verassing deze film.

Klapper van een film !

avatar van rep_robert

rep_robert

A-X-L is typisch zo'n productje dat te weinig opzienbaring wekt, waardoor het in de vergetelheid is geraakt. Het kan in de basis een leuke coming-of-age zijn en anderzijds ook een leuke avonturenfilm waarin een jongen een ongebruikelijke vriend krijgt en vervolgens daar van alles mee beleefd. Beide concepten zijn al behoorlijk oud. Vanaf E.T. hebben we al honderden van dit soort films gehad.

Doet A-X-L dan iets waarmee het zich onderscheidt? Nou, nee. Het eerste half uur is het coming-of-age gedeelte best aardig, maar net op het moment dat je een beetje in dat verhaal komt verschijnt de mechanische hond op het toneel. Het is allemaal een beetje geforceerd en het lijkt in de film alsof de beste jongen helemaal niet zoiets bijzonders vindt, terwijl ik toch peentjes zou zweten als ik zo'n ontdekking zou doen.

Hierdoor verwatert de uitdieping van de personages en krijg je een behoorlijk generiek werkje dat je een week na de kijkbeurt alweer bent vergeten.

Is het slecht om naar te kijken? Nee, maar het weet zich op geen enkele manier te onderscheiden.

avatar van filmkul

filmkul

Vermakelijke film voor (niet te) jong en oud. Het verhaal is niet bijzonder en ook niet altijd even logisch. De uitwerking is redelijke formulewerk en de bekende paden worden bewandeld, maar verder prima vermaak. Er is wat spanning, voldoende actie en een vleugje romantiek. De film had wat meer humor mogen bevatten. Visueel ziet de film er goed uit en met name de hond is erg fraai gemaakt. Het acteerwerk is verder okay. Prima tussendoortje. 3.0/3.5

avatar van Lebarron

Lebarron

Een prima jeugdfilm over een geavanceerde militaire robothond A-X-L, wat staat voor Attack, Exploration and Logistics, die ontsnapt uit een laboratorium en vriendschap sluit met een jongen. Door dat contact maakt A-X-L versneld progressie. Het leger wil hem echter kostte wat kost terug of anders moet hij vernietigd worden.

Ik begrijp de negatieve commentaren deels maar vind wel dat deze film sec beoordeeld moet worden op wat hij is en niet wat men er zelf van had verwacht. A-X-L is niet Cujo meets The Terminator maar duidelijk een jeugdfilm voor kinderen tussen de 7 en 14. Hij is misschien niet bijster origineel maar op zich helemaal niet verkeerd mits je tot de doelgroep behoort want hij bevat de juiste dosis actie, spanning en drama voor die leeftijdscategorie. Misschien iets meer humor zoals Filmkul zegt had zeker een toevoeging geweest. Het was nu allemaal iets te serieus en dat had zeker niet gehoeven. Ik vond hem helemaal niet slecht en mijn neefjes en nichtjes, die een middagje bij ons gestald waren, hebben zich kostelijk met deze film vermaakt.

A-X-L is gewoon een vermakelijke jeugdfilm die gewoon een dikke anderhalf uur uitstekend vermaak biedt aan de leeftijdscategorie waar hij voor bedoeld is. En A-X-L is echt een brute robothond om te zien!

avatar van Shadowed

Shadowed

Inhoudsloos.

A-X-L is een film die inspeelt op de hype waarin mensen bevriend raken met een dier, en gaat daarin nog een stapje verder door van het dier in kwestie een robothond te maken. Jammer genoeg faalt deze film in exact hetzelfde element waar soortgelijke films van dit kaliber ook al mee te maken hebben, en dat is originaliteit.

De uitwerking van A-X-L is dan ook zo standaard en binnen de lijntjes dat je je afvraagt met welke reden dit is gemaakt. Het antwoord is in dat geval overduidelijk voor het geld, maar ik betwijfel of het massapubliek nog naar dit soort veilige niemendalletjes trekt. Zowel het verhaal als de regie zelf zijn eigenlijk vanaf de eerste minuut al uit te tekenen, en dan heb je snel het gevoel dat je deze film al tientallen keren eerder hebt gezien. Altijd jammer.

Als een film geen originaliteit kent, dan moet het de uitwerking zijn die het als geheel een beetje over het randje helpt. Daarvan is ook in deze film geen sprake van. Zowel de effecten als de cinematografie zelf zien er maar herhaald uit. De hond ziet er ook niet geweldig uit. Het mist gewoon de detaillering, aan bijna alle kanten. Je kan je verder ook niet echt inleven met de personages en daar behoort de hond ook tot toe.

Ondanks dat het er verder nog wel professioneel uitziet mist het wat flair. De actie richting het einde is aardig, en de band tussen de jongen en de hond is leuk om te volgen voor een tijdje, maar een vonk vliegt er niet bepaald vanaf. Ik denk dat de regisseur te veel geld kreeg voor zijn debuut in de regiestoel, want dit ziet er nu wel professioneel uit, maar de inhoud ervan is amateuristisch.

Het blijft een nogal afstandelijke film die kinderen en jongeren wilt raken, maar ik betwijfel of dit ook echt gaat gebeuren. Het kijkt wel met een aardig tempo lekker weg en het acteerwerk is aardig, maar verder is het cinema van niks. Dit soort films zullen binnen 5 jaar compleet in de vergetelheid raken, of het nou wel of niet een superster in de cast betrekt.