Swoon (2019)

Zweden
Fantasy / Romantiek

geregisseerd door Måns Mårlind en Björn Stein
met Pernilla August, Edvin Endre en Sergej Onopko

Swoon is het verhaal over twee rivaliserende pretparken die verwikkeld zijn in een vete. Gröna Lund is het gerespecteerde en burgerlijke alternatief in tegenstelling tot Nöjesfältet dat goedkoop bier, strippers en vervallen attracties biedt. De twee families, die regeren over hun kleine naties zijn vastbesloten elkaar te vernietigen wanneer hun jonge erfgenamen Ninni en John onverwachts verliefd worden. In de schaduw van de Tweede Wereldoorlog escaleert het conflict tussen de families in een verhaal over oorlog, verraad en verboden liefde.