• 8.298.742 stemmen

Met onder meer: Felix Starck

Oorspronkelijke taal: Duits

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Pedal the World

"18.000 km, 22 countries, 365 days"

De maker van deze documentaire stelde zich bijna dagelijks de vraag wat de zin van het leven is. Hij besluit om de puzzel helemaal uit te leggen. Hij wil de wereld alleen verkennen - op een fiets. Ongetraind begint hij in juni 2013 aan een tocht met meer dan 55 kilo aan bagage en een videocamera. Hij legt 18.000 kilometer af door in totaal 22 landen te doorkruisen met als doel het waarmaken van een droom: de droom van absolute vrijheid en de ontdekking van onze wereld.

image

Onderhond

Felix op de fiets.

Ik heb er niks mee, die gelukszoekers, maar af en toe pik ik toch een docje mee, al is het maar als geheugensteuntje dat het echt niks voor mij is. Zelfs vanuit dat perspectief is deze docu compleet ruk, want compleet, maar dan ook compleet inhoudsloos.

En niet eens in de zin dat wat er gezegd wordt zaken zijn waar ik niks mee kan. Het is gewoon een lompe vakantievideo geworden, niks meer, niks minder. Felix fietst en bezoekt wat bekende landmarks. Dan weer in het groen, dan weer in een stad. Iemand komt goeiedag zeggen, daarna fiest Felix verder.

Wordt het hem allemaal teveel, maakt hij er een lekkere vakantie van. Vrienden of papa komen af en er is tijd om heerlijk wat te snorkelen. Echt labeuren om jezelf te ontdekken in moeilijke tijden zit er niet echt bij. Eindigen doet de film met de bekende leuze: "life is a journey". Ik spoiler het maar even, hoeven jullie deze bullshit niet meer te kijken.

Enige lovenswaardige aan deze film is dat Felix het tot 90 minuten kunnen rekken heeft. Onmenselijke prestatie.

avatar van Volvolvo

Volvolvo

Hilarische review!

avatar van Pecore

Pecore

Best aardig. Het is inderdaad zonder veel inhoud en er worden wel wat open deuren ingetrapt. Maar het is ook pretentieloos en leuk om te kijken, met af en toe mooie beelden.

avatar van kinkymen

kinkymen

Een docu met als hoogtepunt vakantieplaatjes uit zuid-oost azië en nieuw-zeeland.

Verder een docu met weinig inhoud. Zijn beste vriend haakt in oost-europa al af. In turkije stapt hij zo op het vliegtuig na zuid-oost azië, zo haal ik die 18.000 kilometer ook wel.

Aan het einde krijg je het gevoel dat Felix meer in het vliegtuig zit dan op zijn fiets.

Dieptepunt was dat hij opeens weken aan het snorkelen was in zuid-oost azië en opeens uit het nowhere een vriendin had. Wie is ze? Waar komt ze vandaan? nog geen minuut later zie je Felix weer alleen peddelen op zijn fiets. Dan opeens in nieuw-zeeland is dezelfde vrouw opeens weer weken bij hem. Wie is ze? Waar kom ze vandaan? Plots is ze weer weg.

Het algemene beeld leek toch een beetje dat Felix iedereen kwijtraakte waar hij mee omging.