The Nativity (2010)

Verenigd Koninkrijk / Canada
120 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Coky Giedroyc
met Tatiana Maslany, Andrew Buchan en Peter Capaldi

'The Nativity' is een vertelling van de geboorte van Jezus. Maria en Jozef worden uitgehuwelijkt aan elkaar en ze kunnen hun geluk niet op. Wanneer Maria echter visioenen krijgt dat ze de zoon van God zal baren, beginnen er problemen te ontstaan. Jozef gelooft zijn vrouw niet wanneer ze hem vertelt hoe ze zwanger is geraakt en wanneer ook de buurt het niet gelooft, moeten ze vluchten. Jozef en Maria vertrekken naar Bethlehem.