Onryô wo Agero Tako Nani Utattennnoka Zenzen Wakannendayo (2018)

Alternatieve titels: Louder!: Don't See What You Are Singing | Onryo wo Agero Tako! Nani Utatten Noka Zenzen Wakannendayo!! | 音量を上げろタコ!なに歌ってんのか全然わかんねぇんだよ!!

Japan

geregisseerd door Satoshi Miki
met Sadao Abe, Riho Yoshioka en Yudai Chiba

Shing is een rockster. Hij heeft een erg luide stem met een bereik van vier octaven. Zijn geheim is dat hij zijn stem heeft gekweekt door een vorm van stembanddoping. Het gaat nu niet erg goed met zijn stem als gevolg van de bijwerkingen van de doping. Shing ontmoet straatartiest Fuuka, met een iel stemmetje. Door Fuuka herleeft Shing zijn verleden.

avatar van Baggerman
De nieuwe Miki! Geen idee wat hiervan te verwachten?

Baggerman schreef:
De nieuwe Miki! Geen idee wat hiervan te verwachten?

Typisch pop/rock verhaaltje met Miki sausje overheen. Dat eerste was iets minder, dat tweede weer vanouds leuk!

Fijn.

Miki maakt ze niet zo vaak meer, dus een nieuwe Miki is altijd goed nieuws. Wel wat teleurgesteld toen ik zag dat het zo'n muziek-dramatje als basis zou worden, die films zijn vaak toch wat minder te pruimen. Zelfs grote namen als Sono hebben zich er al aan vertild.

Gelukkig weet Miki er iets beter raad mee, vooral door de humor goed naar voren te schuiven en het drama niet al te serieus te maken. Dat zorgt ervoor dat Miki's stijl optimaal kan aarden en de film niet teveel wegzakt in artistieke moraaltjes gesteund door platte pop.

Weer een hoop bekende gezichten, Miki's typerende stijl (quirky personages, droge humor) en een nette visuele aankleding. Soundtrack is uiteraard een stuk minder, maar uiteindelijk wint Miki het gevecht met de genreverplichtingen en is deze Louder... gewoon weer een erg leuke film geworden. 't Is jammer dat hij ze niet zo vaak meer maakt, maar kwalitatief heeft hij gelukkig niet veel moeten inboeten.

4.0* en een uitgebreide review