Corgi (2019)

België
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Vincent Kesteloot en Ben Stassen
met de stemmen van Jelle Cleymans, An Lemmens en Kobe Van Herwegen

Het verhaal volgt de avonturen van Rex, de meest geliefde hond van de Britse vorstin. Wanneer hij op een dag van zijn bazin gescheiden raakt, stuit hij op een vechtclub waar allerlei verschillende honden het tegen elkaar opnemen. Tijdens zijn zoektocht om de koningin terug te vinden, wordt Rex verliefd en ontdekt hij zijn ware aard.

Vanaf 13 februari 2019 in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Esteban
Het kan aan mij liggen, maar de trailer deed mij lachen.

avatar van perreke
Grappig filmpje met veel humor .
Met kleinzoon geweest.
En die heeft genoten van de film .
Gewoon leuk filmpje

avatar van soom
Huilen huilen huilen. Omdat ik dingen zo herkenbaar vind en vond. En omdat ik echt heel veel van die harige mormels geniet en genoot. Gekke honden. En omdat ik stiekem ook wel een hapje van Donald wil hebben zoals hier getoond word. Het is dat hij een hekel heeft aan dieren..

Genoeg te genieten en te bekijken. Mooi, geweldig, hartveroverend.

avatar van Rouge
Wij zijn gisteren met de kinderen naar deze film geweest. We hebben genoten van de schaterlachende kids! De film was voor ons ook vermakelijk.

Het waren trouwens niet alleen onze kinderen die erg gelachen hebben, maar de hele zaal had de grootste lol.

avatar van JanineV
Vermakelijke film.
Corgi Rex, de koninklijke "topdog" met meer ego dan karakter, maakt van alles mee gedurende deze film.
In het begin is deze eigenwijze corgi niet eens zo sympathiek, maar gelukkig komt alles goed.
Komische situaties, heel herkenbaar (zeker met de figuren van de Britse royals en de beide Trumps) mooi getekend, goede stemmen.
Ik vond het een erg leuke film, mijn zoon vond hem helemaal geweldig!

avatar van filmkul
Leuke film voor met name de jonge kijkers, hoewel de volwassenen zich ook niet vervelen. Het verhaal is leuk bedacht en de bevat de nodige humor en knipogen naar de realiteit. De vaart zit er goed. De humor bevat de boventoon, maar de film ook wat spannende momenten. Beetje vreemd is dat Wanda een golddigger lijkt, maar uiteindelijk wordt daar niks meer mee gedaan. Leuk vermaak. 3.0

Wel redelijk. Duidelijk door een aantal grappen met wat volwassenere lading dat dit geen Amerikaanse film is. Ik moest een paar keer een klein beetje lachen. De kinderen moesten ook een paar keer lachen maar vonden hem wel aardig toen ik er naar vroeg.

Helaas geen hoogvlieger op geen enkel gebied, goed voor een keertje huren of op tv.

avatar van Elineloves
Ja, schattig natuurlijk. Dochter van bijna 4 mocht kiezen, het was dit of Casper en Emma. Gelukkig koos ze voor deze film. Als volwassene is dit ook best leuk vermaak. Af en toe even moeten gniffelen en hier en daar een knipoog naar de oudere kijker. In het begin was Rex een vervelend, verwend beest maar al snel weet hij je om zijn poot te winden. De clichés worden niet ontweken en het verloop is uiteraard mega voorspelbaar, maar dat zal de jonge kijkers wat uitmaken, die hopen gewoon dat Rex samen met al zijn viervoeter matties de weg naar huis zal vinden. Voor ons meisje een leuke eerste bioscoopervaring en nu willen wij natuurlijk ook een corgi in huis.