• 8.297.260 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: België / Frankrijk

Geregisseerd door: François Damiens

Met onder meer: François Damiens, Matteo Salamone en Tatiana Rojo

IMDb beoordeling: 5,8 (615)

Oorspronkelijke taal: Frans

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Mon Ket

Dany Versavel heeft problemen met zijn zoon Sullivan, die op 15-jarige leeftijd geen vader meer wil die de stoere held uithangt achter de tralies. Voor Dany is zijn "ket" zijn leven, hij wil hem onder geen beding kwijt en dus beslist hij vroegtijdig uit de gevangenis te ontsnappen. Tussen al zijn escapades, intriges en kleine momenten van geluk, zijn er zoveel dingen om hem te leren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sullivan Versavel

Chef service urgence

avatar van Movsin

Movsin

Film is grotendeels opgenomen met een verborgen camera, zodat heel wat personen die "Dany Versavel" ontmoet tijdens zijn opvoedingstocht met zijn zoon, totaal onwetend waren over het filmwerk, wat erg natuurlijke scènes oplevert waarvan er enkele hilarisch grappig zijn (de sigaret-scène, de plastische chirurgie-scène...)

De Brusselse komiek, François Damiens, voor het eerst in de regiestoel, levert hier aldus wel een origineel, verrassend filmpje af dat een tijdje kan bekoren maar anderhalf uur is toch wat lang om te blijven boeien.

Aan de desastreuse manier om zoontje lief "zijn" waarden van het leven bij te brengen, zullen we ons wel niet storen. François Damiens maakte het reeds als komische acteur. Het mag dan ook niet verwonderen dat hij als regisseur de gekke toer op gaat.

Zo te zien weinig belangstelling hier voor dit filmpje. Vraag me af hoe het met het bioscoopbezoek in Brussel en Wallonië was gesteld ?