Lukas (2018)

Frankrijk / België
Actie / Drama

geregisseerd door Julien Leclercq
met Jean-Claude Van Damme, Kevin Janssens en Dimitri Thivaios

Lukas werkt als uitbater in een nachtclub. Hij is al in de vijftig en deelt nog regelmatig klappen uit. Ondertussen heeft hij er moeite mee zijn 8-jarige dochtertje op te voeden. Op een dag belandt Lukas bijna in de gevangenis. Hij wordt door de politie om hulp gevraagd. Zij willen een crimineel - die in België opereert - oppakken. Als Lukas zijn opdracht succesvol uitvoert zal hij de voogdij over zijn dochtertje niet verliezen.

avatar van Grindhouse62
Een goede misdaad film met gepaste en goed gedoseerde actie. Doeltreffende locaties en settings. JCVD is goed gecast en speelt zijn rol zeer goed. Ik heb mij gisteren prima vermaakt met deze film.

Ben vandaag begonnen aan de 10 delige mini serie Undercover op Netflix. Al 2 afleveringen gezien, Ziet veel belovend uit.

DiDa schreef:
Dat is de UK release. Maar nog steeds geen BeNeLux release....

We Die Young (2019) komt wel op dvd uit door Splendid film (30 mei). Die heb ik alvast gereserveerd.
Waarom Lukas (2018) nog niet op dvd is uitgebracht is mij een raadsel. Heb je geen contacten met o.a. DFW? Die brengt dit soort films meestal uit, toch?

Alexander1900 schreef:

Het is mij inderdaad ook een raadsel. Ik heb inderdaad weleens contact met DFW, maar vaak geven ze niet eens een antwoord terug. Echt heel klantvriendelijk daar.

In veel Europese landen is Lukas al uit op dvd en bluray en hier nog niet, terwijl de film in de Benelux in de bios heeft gedraaid (oke in NL niet). Maar goed dan zou er toch een NL distributeur moeten zijn. Want de releases in Belgie en Nederland lopen altijd gelijk......raar

DiDa

Ik ga DFW, Splendid film e.a. mailen op de hoop een antwoord te krijgen. Krijg ik geen antwoord, dan mail ik gewoon weer. Dat wil wel eens werken.

Alexander1900 schreef:
DiDa

En al iets gehoord?

DiDa schreef:
En al iets gehoord?

Ik heb 't ook gelijk gevraagd voor Attrition (2018) met Steven Seagal.

DFW = nee
Universal Pictures = nee

Ik heb verder geen reden gehoord.

Ik wacht nog op 3 andere uitgevers.

avatar van Gi-Force
Deze film heeft me echt positief verrast. Een trage film, maar snoei hard. Juist in die traagheid krijgt het zijn harde vorm. Het beseft je, beetje bij beetje, hoe iemand helemaal vast kan komen te zitten door het verdedigen van alles wat hij lief heeft. Echt heel goed gespeeld en geregisseerd. Aanrader.

Goh, nog een positievere verrassing dan gehoopt. Fijn plotje, donkere sfeer en die prachtige rotkop van jcvd

ben nu in Turkije en wou graag naar een film met mijn vrouw en wat zag ik " the Bouncer" gelijk een kaartje gekocht vette film vond het echt jammer dat de film 85min was . ik had hem thuis al gezien maar op grote doek is heel anders.

zag hem nog niet, blijkbaar nergens te vinden op Dvd/bluray met nederlandse ondertiteling.

flurk schreef:

Inderdaad heel raar. Ik heb de film vorig jaar in de bioscoop in Antwerpen gezien. Er moet dus een Benelux distributeur zijn, maar vooralsnog zie ik nergens een release aanstaande.