Le Chalet (2017)

Alternatieve titel: The Chalet

Frankrijk
Mystery / Thriller
310 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Camille Bordes-Resnais en Alexis Lecaye
met Chloé Lambert, Philippe Dusseau en Blanche Veisberg

Een aantal vrienden zijn samen op vakantie in een afgelegen huisje in de Franse Alpen. Ze raken verstrikt in een dodelijke val als een duister geheim uit het verleden uitkomt. Stukje bij beetje wordt in flashbacks duidelijk wat er is gebeurd…

Teaser

Miniserie van 6 afleveringen die lekker wegkijkt. Aan het begin is lastig het verband te leggen met de terugblikken van 20 jaar terug, maar langzaam aan valt alles op de juiste plaats.
De ene acteur was wat beter dan de andere acteur, maar al met al een lekkere wegkijker.

Ben nu bijna halverwege aflevering 3 van de 6. Kan me niet onttrekken aan het idee dat ik naar een Franse versie van Goede tijden Slechte tijden aan het kijken ben. Veel langdradige relationele conflicten en middelmatig tot slecht acteerwerk. Hopelijk wordt het nog beter

avatar van Leland Palmer
Fijne serie deze 'Le Chalet'. Qua plotontwikkeling zie je bepaalde zaken halverwege al aankomen, maar toch kom je naar het einde toe nog voor wat nieuwe verrassingen te staan. Serie blijft constant vermakelijk. Vooral de sfeer in dat dorpje en de bergen eromheen is echt geweldig. Geweldig gekozen locatie.

avatar van Spartaan1986
Boeiende en beklemmende Mystery/Thriller met wat Horror elementen. Het acteerwerk is niet altijd even groots en bepaalde twists zag ik al van ver aan komen maar zeker in de laatste aflevering gebeuren er wat onverwachte dingen die een hoop goed maken. Aanrader voor de mensen die de Agatha Christie boeken lezen en de miniserie Harper’s Island konden waarderen, want daar heeft Le Chalet veel van weg.