Candy Jar (2018)

geregisseerd door Ben Shelton
met Christina Hendricks, Sami Gayle en Jacob Latimore

Lona is een introvert meisje uit de middenklasse dat naar een middelbare school gaat. Ze hoopt dat ze op een dag mag studeren aan Harvard. Lona krijgt de opdracht samen te werken met Bennett. Hij is een jongen uit een welgesteld gezin en wil later studeren aan Yale. Lona en Bennett verschillen veel van elkaar en zijn het nergens over eens. Later komen de twee echter tot de ontdekking dat samenwerken ook mogelijk is wanneer je veel van elkaar verschilt.

kappeuter (moderator)
Netflix original. Te zien vanaf 27 april.

avatar van misterfool
Christina Hendriks is een overtuigende actrice, dat spreekt dus al voor deze film. De plotomschrijving vind ik echter wel erg clichématig. Ofschoon ik fout kan zitten, lijkt dit een film te worden die ik al honderden malen eerder heb gezien. Laat me raden: ergens halverwege de film krijgen de dame en heer enorme ruzie. Dame en heer komen er vervolgens achter dat ze elkaar misschien wel meer dan aardig vinden. Ze missen elkaar en willen toch met elkaar samenwerken. Dame en heer krijgen aan het einde van de film een relatie. Love conquers all, y'all.

avatar van Jeilloc
misterfool schreef:

Is dit niet gewoon elke aflevering van Degrassi kort samengevat?

Nee maar zonder dollen, je zat er niet ver naast

avatar van mjk87
Volstrekt voorspelbaar filmpje, maar op zich wel aardig kijkvoer. Wat wel anders en daarmee leuk is, zijn de twee hoofdpersonen die geen vrienden hebben maar dat eerder uit eigen keuze doen dan een slachtoffer zijn. Ze zijn niet de kneusjes, worden niet gepest met hun dadendrang en de film is daarmee veel oprechter dan soortgelijke films over buitenbeentjes. Verder best sfeervol, twee leuke leads (bestaan dat soort meisjes in het echt wel eigenlijk?) en een fijne rol van Hendricks en Helen Hunt. Maar voortaan iets origineler mag wel. 3,0*.

avatar van IH88
Candy Jar

Prima Netflix film. Het is zelfs voor een tienerkomedie allemaal wat voorspelbaar, maar het verhaal en het aanstekelijke acteerwerk vergoeden veel. Candy Jar heeft een aardige balans tussen de bekende tienerproblemen (tienerliefde, toekomst uitstippelen, overbezorgde ouders etc.) en het nodige drama en humor. De debatscènes werken als verbindende factor, en het einde zal voor niemand als een verrassing komen. Maar gelukkig wordt het wel op een realistische en verfrissende manier afgesloten.