Rimetti a Noi i Nostri Debiti (2018)

Alternatieve titel: Forgive Us Our Debts

Italië / Albanië / Polen / Zwitserland

geregisseerd door Antonio Morabito
met Claudio Santamaria, Marco Giallini en Jerzy Stuhr

Een man is pas werkloos geworden. Hij zit nu in geldnood en wordt bedreigd door zijn schuldeisers. Hij komt overeen om voor een deurwaarder te werken. Al snel ontdekt hij echter de onverwachte prijs voor dit pact met de duivel.

Italiaanse Netflix original. Te zien vanaf 4 mei.

Hoever kan een mens gaan in het verlies van zijn persoonlijkheid en normen ?
Sterke film met overtuigend acteerwerk : Marco Giallini als een satanische verschijning in de rol van onverzettelijke, meedogenloze onderhandelaar die plezier schept in pijn doen en vernederen, Claudio Santamaria als de leerling die het moeilijk heeft met zijn nieuwe job.
Een drama, onderlijnd door zwaarwichtige klassieke muziek die in een paar indringende scènes, zoals wanneer Guido aan Rina zijn schuldig hart uitstort mooi tot zijn recht komt.
Deprimerend maar boeiend. Jerzy Stuhr, als de professor, zorgt voor een klein komisch intermezzo.
Keurig camerawerk.

Realistisch,boeiende inkijk in 'n andere wereld,,,,,