Genesis (2018)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction

geregisseerd door Freddie Hutton-Mills en Bart Ruspoli
met Olivia Grant, Warren Brown en John Hannah

Diep in een ondergrondse silo, worden de laatste overblijfselen van de mensheid verdeeld door een sociale klasse die de politici en wetenschappers weghoudt van het gespuis en de menigte. Terwijl de burgers verhongeren, bevriezen en gedwongen worden om in een gevaarlijke, chemisch dodelijke omgeving bovengronds te werken, zijn alle middelen gewijd aan de constructie van ABEL. Een humanoïde levensvorm ontworpen om te zoeken naar en contact te maken met andere overlevenden. Dr. Eve Gabriel, hoofdwetenschapper, werkt met de enorme last van het lot van de mensheid aan haar soldaten. Maar wanneer er een burgeropstand ontstaat in haar lab en ze gewond raakt, doet Eva een schokkende ontdekking.

avatar van nadrin
B film

avatar van macrobody
Met een wat groter budget, een betere scriptschrijver en een special effects team had het best wat kunnen worden. Het verhaal is helemaal niet slecht, maar in de eerste 10 minuten lijkt het net een home video waarbij er door een stukje bos wordt gerend in hazmat pakken.
Verder een beetje warrig maar ga 'm echt niet nog een keer kijken.