ad

Geregisseerd door: Andrew Bujalski

Met onder meer: Regina Hall, Haley Lu Richardson en Dylan Gelula

Releasedatum: 24 augustus 2018

Over Support the Girls

"From Writer/Director Andrew Bujalski"

Lisa Conroy werkt als manager in de bar Double Whammies die een baan biedt aan vrouwen. Ze stelt zich erg beschermend op tegenover haar personeel, maar haar optimisme wordt gedurende een tijdsspanne van een dag zwaar op de proef gesteld. Plotseling komen de vrouwen oog in oog met de realiteit te staan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

BBarbie

Met zo’n aanbod aan vrouwelijk schoon is het niet zo moeilijk om dit een aangename film te vinden. Is het dan ook een goede film? Niet heus. Daarvoor is het verhaal over de dagelijkse beslommeringen en het onzekere bestaan van een aantal schaars geklede serveersters in een bar niet beklijvend genoeg. De vaak oogstrelende beelden van de dames compenseren dit manco evenwel meer dan voldoende.

avatar van IH88

IH88

“I started this day off crying, so if you ask me, laughing is progress.”

Leuk. Dit soort 'slice of life' verhalen kan ik altijd wel waarderen. Support the Girls is tragisch en heeft veel dramatische momenten, maar de film is ook grappig en hoopvol. In Support the Girls volgen we voor een dag een stel (schaars geklede) vrouwen die in een sportbar werken, en proberen om zoveel mogelijk geld te verdienen door te flirten met de mannen (en vrouw) die er langskomen. Er zitten veel vaste gasten in de bar dus ze doen het goed. Het klinkt niet al te bijzonder, maar het wordt door de regisseur en de actrices vermakelijk neergezet. Humoristisch, oprecht en levensecht. Vooral Regina Hall, Richardson en McHayle zijn uitstekend op dreef.

scorsese

Goeie film over een manager van een sports bar & grill met schaars gekleede serveersters. Niet echt een verhaal, maar meer een dag uit het leven van. Met weinig opsmuk en realistisch in beeld gebracht. Er gebeurd genoeg en het hoofdpersonage moet flink wat balletjes hoog houden (Regina Hall weet dit prima neer te zetten en gaat door een breed scala aan emoties hier).