Matangi/Maya/M.I.A. (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Sri Lanka
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Steve Loveridge
met M.I.A.

Deze documentaire traceert het leven van de zangeres en pop icoon Mathangi 'Maya' Arulpragasam - alias M.I.A. Haar ervaringen van een burgeroorlog, haar migratie en haar opkomst als een populaire maar controversiële ster komen aan bod. Ze werd in Sri Lanka geboren en vluchtte op negenjarige leeftijd naar Londen met haar moeder en broers en zussen. Later richtte ze de Tamil-onafhankelijkheidsbeweging op. Ze werd een van de meest controversiële muzikanten in de wereld.