We Die Young (2019)

geregisseerd door Lior Geller
met Jean-Claude Van Damme, Joana Metrass en Joseph Long

Washington D.C., een symbool van vrijheid en macht in de ogen van de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Maar in de schaduw van de opdoemende monumenten en majestueuze overheidsgebouwen, ligt een onderwereld die heel anders is dan de welbekende afbeeldingen van de hoofdstad - een wereld geregeerd door gewelddadige bendes en meedogenloze drugsdealers. Lucas, een 14-jarige jongen die is opgenomen in het bendeleven in Washington D.C., is vastbesloten dat zijn 10-jarige broer niet hetzelfde pad zal volgen. Wanneer een oorlogsveteraan uit Afghanistan de wijk in komt, doet zich een mogelijkheid voor.

Wanneer komt deze uit

Nieuwe officiële poster

We Die Young (2018) - imdb.com

Mooie poster

Alweer een interessante film met Van Damme.
Die man staat tegenwoordig beter te acteren dan half Hollywood tesamen!

DiDa al enig nieuws over deze film

Q Jones schreef:
DiDa al enig nieuws over deze film

Nee nog niet. Alleen de nieuwe poster. Nog geen officiele release data bekend.

Wanneer komt ie uit

avatar van Iron Maiden

Ziet er toch wel enigzins veelbelovend uit.

Natuurlijk niet de beste film aller tijden, maar als ik Jean Claude vergelijk met de overige oud-gedienden en in wat voor films zij komen opdagen kan ik niet anders zeggen als : chapeau! Pak een zak chips en geniet van deze ruwe film met een vleugje drama. Van Damme zegt niet veel (letterlijk) en je ziet niks van zijn moves maar ik vind hem in deze film erg goed spelen.
Wat mij betreft een dikke *3.5

avatar van DiDa
Onverwacht goede film weer van Van Damme! Goed om te zien dat hij zijn dtv actiefilms afwisseld met projecten als JCVD, The Bouncer (aka Lukas) en deze We Die Young.

Van Damme durft risico's te nemen en andere projecten te maken. We Die Young is een goede dramafilm met veel spanning en een vleugje actie/thriller. De film bouwt een spannend verhaal op om uiteindelijk in een spannende climax te eindigen. De actie is prima en zo ook de acteurs. De kids misten hier en daar nog wat ervaring, maar de gang members waren heel sterk!

Aan de andere kant was dit ook weer een kans geweest voor Van Damme om gewoon weer een bad ass motherfucker te spelen die met zijn karate kicks al die gasten een kopje kleiner maakt. Zeker omdat hij nu met een goede regisseur werkt. Maar er is ervoor gekozen om Van Damme's karakter ingetogen te houden. Ook kan hij niet praten. De toegevoegde waarde hiervan snapte ik eigenlijk niet zo goed.

Maar toch een onverwacht sterk en spannend actie/drama!

3,5 ster

avatar van schumacher
Redelijke film maar Van Damme die niets mag zeggen , alleeja, die niets kan zeggen dat vond ik rete irritant.
Van Damme hoeft niks meer te bewijzen en het is ook jammer dat hem nergens meer in een topfilm kan meespelen. (Of mss niet wil)?. Geef mij maar mee hem een Wrong Bet 2 of Hard Target 2 of 1 van zijne andere films zoals bloodsport.

Over de film zelf nog: het viel idd nog allemaal best mee, er zat wel enige spanning in dus vervelen deed het niet.
Als Van Damme film moet je die sowieso ook gezien hebben , het is oke maar verwacht geene van zijn topfilms meer want dat blijkt er nimmer in te zitten.

avatar van Movie-Addicted
Beetje slappe hap en verhaal. Leuk geprobeerd dat wel.

* 2.5

avatar van Alexander1900
Vanaf 30 mei op dvd met Nederlandse ondertitels.

avatar van Gang_Star
Alexander1900 schreef:
Vanaf 30 mei op dvd met Nederlandse ondertitels.

Bij bol.com wel ja, maar bij boekenvoordeel zojuist al gespot in de 3 voor 25 actie.

avatar van Brabants
We Die Young is een zeer interessante film. Het is namelijk dat JCvD de laatste tijd weer in meer dan redelijk beeldmateriaal verschijnt. Deze gangsterfilm leek nog behoorlijk op het morele gebied in te willen hameren. Dat had van mij wat minder gemogen. Voor de rest weinig op aan te merken.

Naarmate van Damme ouder wordt lijken zijn films enkel weer beter te worden. Met name de zwijgzame en doorleefde rollen zijn de vroegere vechtersbaas op het lijf geschreven. Het getekende gelaat geeft van Damme nog een extra bonus mee. Maar ook de film verder is top. "We die Young" is een harde actiefilm die je meesleurt naar de achterbuurten en gangs groeperingen van Washington. De latino kopstukken zien er gruwelijk uit. Er is veel actie, geweld maar toch ook een snufje drama en emotie. Heerlijke film. 3.5*/4*

avatar van TronMan
De dvd kost in Duitsland 9.99 euro en op blu ray 12.99 (REAL supermarkt) en ze zijn beide Nederlands ondertiteld .

Sympathiek aan Van Damme is dat hij altijd wel iets meer van zijn films probeert te maken dan een standaard actiefilm, helaas is hem dit met We Die Young niet gelukt. Gewoon middelmatig, ondanks dat er genoeg emotie zit in dit verhaal over twee jeugdigen die binnen hun uitzichtloze bestaan onvermijdelijk betrokken raken bij criminele zaken. JCVD, ouder en vermoeider ogend dan ooit tevoren, speelt feitelijk slechtst een grote bijrol als een getraumatiseerde oorlogsveteraan die de jongens wil helpen. Weinig te beleven al met al, met een einde wat veel vragen openlaat en te snel wordt afgerafeld. Matige regiekeuzes van Geller ook, de stukken waarin Van Damme flashbacks heeft aangaande zijn roerige verleden, voegen totaal niets toe aan het toch al middelcore verhaal.

avatar van mixmaster
Mwah, geen beste film , de cameraman was waarschijnlijk dronken en het acteerwerk is ook niet best.

Van Damme heeft allang zijn beste tijd gehad, zelfs als hij niks hoeft te zeggen is het niet veel meer.

avatar van Phantasm
Speelfilm die prima wegkijkt, alleen sommige stukken zijn wel heel druk gefilmd.

avatar van DiDa
Ik vind het drukke camerawerk wel meedragen aan de intensiteit in dit geval.