Farming (2018)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Adewale Akinnuoye-Agbaje
met Damson Idris, Kate Beckinsale en Gugu Mbatha-Raw

'Farming' volgt een Nigeriaanse jongen die door zijn ouders is afgestaan aan een welvarend adoptiegezin in het Verenigd Koninkrijk om hem een beter leven te geven. Het tegenovergestelde gebeurt en de jongen groeit uit tot een gevreesde leider van een racistische skinheadbende. Een welwillende mentor probeert de jongen vervolgens te redden van zijn ondergang in een laatste poging tot verlossing.

• Vanaf 9 juli in de bioscoop

Aardige film over een Nigeriaanse jongen die door zijn ouders wordt afgestaan om opgevoed te worden door een Engels gezin. Gebaseerd op het harde, jeugdige leven vol zelfhaat van de regisseur. Alhoewel het hoofdpersonage goed uit de verf komt (ook een prima rol van Damson Idris), zijn de andere personages wat clichématig. Een aantal goeie scenes, maar als geheel werkt het niet overal even goed.