Sometimes Always Never (2018)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Carl Hunter
met Bill Nighy, Jenny Agutter en Sam Riley

De zestiger Alan heeft een zoon Michael die jaren geleden verdwenen is en een zoon en schoonzoon met wie hij geen goede band heeft. Toch denkt hij dit allemaal recht te kunnen zetten. Hij stapt het huis en leven van zijn zoon Peter binnen en weet niet dat hij hiermee pijn en chaos veroorzaakt. Hij dwingt zijn kleinzoon tot een spelletje scrabble en raakt geobsedeerd door de gedachte te kunnen communiceren door middel van woordspelletjes.

avatar van macrobody
Drama / Komedie is inderdaad de juiste omschrijving. Misschien nog beter is drama / humor want het is geen lachen gieren brullen maar wel intelligente woordgrappen en zinspelingen. De setting is apart maar het blijft een kleine film zoals ze het in de muziek ook altijd hebben over kleine, gevoelige liedjes.