Gray Matter (2017)

Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Greg A. Sager
met Sean Patrick Dolan, Alys Crocker en Tara Elizabeth

Sinds de jaren 40 zijn er buitenaardse wezens bekend als "Grijzen" waargenomen over de hele wereld. Men dacht dat ze onze planeet bezochten om de mens en zijn beschaving te bestuderen voordat ze uiteindelijk zouden binnenvallen. Maar wat als we het verkeerd voor hebben? Wat als ze hier alleen zijn om ons te beschermen? Nadat een meteoriet op de aarde is neergestort en een buitenaards schepsel dat erin zat is ontwaakt, wordt een jonge vrouw door één van de “Grijzen” ontvoerd. Ze willen haar gebruiken voor het opsporen en vernietigen van het schepsel voordat het een tweede meteoriet kan bereiken die decennia geleden op aarde viel en een dodelijke besmetting veroorzaakte.