ad

Alternatieve titel: Containment

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Andrew C. Erin

Met onder meer: Anne Heche, Barclay Hope en Jamie Switch

IMDb beoordeling: 4,9 (817)

Releasedatum: 12 november 2008

Over Toxic Skies

De bewoners van het Amerikaanse stadje Spokane worden geveld door een mysterieus virus. Om verdere verspreiding van de epidemie te voorkomen wordt Spokane hermetisch van de rest van het land afgesloten. Virologe Tess Martin (Anne Heche) vermoedt dat in Spokane de pest is uitgebroken, maar dan in een veel agressievere vorm dan waarvan zij ooit gehoord heeft. Waar de uitbraak vandaan komt weet ze niet, alleen dat ze er alles aan moet doen om hem onder controle te houden. Dan ontmoet ze een onderzoeksjournalist die bij hoog en laag volhoudt dat de oorzaak gezocht moet worden bij de schadelijke stoffen die uitgestoten worden door vliegtuigen. Eerst lacht Tess zijn theorieën weg, maar toch besluit ze haar eigen onderzoek te beginnen. Wanneer ze vervolgens stuit op enorme tegenwerking van de overheid en de kerosineproducenten, begint ze te vermoeden dat de journalist weleens gelijk zou kunnen hebben...

imageimage

avatar van el padrino

el padrino

zeer leuke film. 3.5

avatar van RickZ

RickZ

Thiller op TV-film nivo maar toch een aardig verhaal en zelfs een beetje spannend. Onderhoudend genoeg, netaan een voldoende.

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Ik vond het nog wel gaan, het verhaal was wel aardig maar niet erg bijzonder. Kwam een beetje over alsof het in 5 min bedacht was en dan is het ook nog eens matig uitgewerkt. Acteerwerk was niet al te best, maar goed ik kan daar wel overheen kijken. Al met al keek deze film aardig weg, maar als je hem niet ziet mis je er ook niet veel aan.

Kleine 2.5*

avatar van erpunited

erpunited

Ik vond hem gaan. Acteerwerk matig. Verhaal matig. Maar heb me toch niet super verveeld. Redelijke film

avatar van Thorak

Thorak

Zowel het verhaal als het acteerwerk waren erg oppervlakkig. Ondanks dat is het nog een redelijke film die duidelijk voor TV gemaakt is. Niet goed maar zeker ook weer geen slechte film.

Wat deze film in de videotheek doet bij de topfilms is me een raadsel, daar hoort deze film zeker niet te staan. Overigens verwachte ik een heel ander soort film na het lezen van de beschrijving op de doos. Hier klopte na het zien van de film totaal niets van, enige overeenkomst was een virus (wat later in de film ook geen virus blijkt dus eigenlijk ook al geen overeekomst). Volgens de beschrijving zou het gaan om een arts die met haar 10 jarige zoontje wil onstnappen uit de stad. Hierdoor verwachtte ik een actie/thriller in mijn handen te hebben. Niets bleek minder waar, de desbetreffende arts heeft uberhaupt geen zoon en probeert ook helemaal niet te ontsnappen uit de stad.

avatar van Thorak

Thorak

O ja, het verhaal over de toxictrails is natuurlijk ook bullsh*t van de bovenste plank!

Hierdoor toch maar een wat lagere score...

avatar van Taken

Taken

Wat een *#@!**& film.

Het lijkt net alsof ze een onwijs slechte serie hadden gemaakt, en omdat ze zelf al wisten wat een K*T serie het was maar hebben bedacht om de beste dvd dr uit te halen en dat uit te brengen als film.

avatar van SiD3Sp|N

SiD3Sp|N

Aardige tv-film met een nogal heel erg gezocht verhaal. Niks speciaals, niet super-onaardig.

avatar van Dinny

Dinny

zo heel ver gezocht is het niet. kijk maar eens hoog in de lucht op een stralende dag :

interessante filmpjes :

YouTube - Broadcast Yourself.

een meer technisch verslag :

Aerosol Crimes 1st Edition - video.google.com

barium verzwakt het imuunstelsel... waardoor een griep, bevoorbeeld een mexicaanse... harder kan toeslaan als de bevolking genoeg verzwakt is.

ik geef een hoge score vanwege het hoge informatieve gedurfde gehalte van deze film.

en hij was ook onderhoudend

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

Zozo, lage waardering. Maar zo slecht is de film nog niet.

Het voelt een beetje aan als een gecomprimeerde tv-serie, maar zeker niet op een slechte manier. Daarbij doet zo'n plot het altijd wel goed voor mij.

Camerawerk af en toe fijn, af en toe wat minder.

Acteerwerk niet storend.

De film kijkt toch heel aardig weg en blijft boeien en weet dus ook wel een nette voldoende binnen te halen.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Erg matig, zeker in vergelijking met andere films waarin (bestrijding van) een virus centraal staat (Outbreak, Pandemic,). Toch heb ik de film uitgekeken, want ik wilde toch wel weten hoe het zou aflopen. Het gekke is dat naar mijn mening de film suggereert dat het Amerikaanse leger achter de verontreiniging zou zitten. Dat lijkt mij niet eens zo ongeloofwaardig.

avatar van xxc

xxc

Virussen.. Anne Heche.

Ja hier had ik wel hoge verwachtigen van. Jammer, maar helaas werden die niet helemaal waargemaakt.

Films met virussen en epidemies heb ik altijd al interessant gevonden. Ondanks dat ik te hoge verwachtingen van deze film had, viel hij nog erg tegen..

Je krijgt te weinig te zien van de andere kant van de wereld. Het speelt wat mij betreft te veel af in het ziekenhuis.

Nu gaat het er natuurlijk wel om dat Tess een remedie wilt vinden, maar dan nog.. Ik houd wel wat meer van een bredere kijk in een film.

De acteerprestaties waren overigens prima, nergens kon ik bij klagen. Al met al geen slechte film, maar helaas niet helemaal na mijn verwachtingen.

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

Deze toch afgekeken omdat er gisteren avond niks anders op televisie was. Anne Heche doet haar best in deze b-film maar ze kan het niet redden.

een rampenfilm over een virus maar de film was een nog grotere ramp dan de ramp waar het over ging!

avatar van Decec

Decec

Een goede dramafilm...

Prima verhaal...

Het is wel eerder bekende verhaal over virus...

Mooi HD kwaliteit...

Prima achtergrond geluid (Digitial Dolby)...

Prima acteerwerk...

Enige bekend acteur Kevin McNulty...

Niet slecht...

avatar van Lennert

Lennert

Ziet er uit als een lange aflevering van een tv-serie met een gering budget. Saaie locaties, saai script en bovenal een grondig gemis aan enige vorm van spanning. De poster hierboven en de bluray voorkant laten het lijken alsof de film spannend en dreigend is, maar dit is allemaal uitzonderlijk oppervlakkig. Conspiracies kunnen aanleiding geven voor interessante films (of ze nu waar zijn of niet, wat betreft chemtrails vind ik het bewijs erg zwak), maar het werkt hier gewoon allemaal niet.

Qua acteerwerk had het erger gekund, Anne Heche is in in ieder geval een vrij capabel actrice en is nergens hinderlijk. Dit voorkomt echter niet dat de film gewoon oersaai en bovenal braaf is. Aan de hand van de voorkant en de beschrijving op het doosje verwachtte ik nog bloed en ingewanden, maar het is allemaal uitzonderlijk PG-13/tv-film gehouden. Niet de moeite waard.

avatar van Taran Tiraki

Taran Tiraki

Aardig filmpje over chemtrails.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke thriller die voor en keertje te doen is.