Tag (2018)

geregisseerd door Jeff Tomsic
met Jeremy Renner, Jon Hamm en Ed Helms

Elk jaar storten vijf zeer competitieve vrienden zich een maand lang op de vlucht voor een ongecontroleerd spel waarbij ze hun nek, hun baan en hun relaties riskeren om elkaar te verslaan. Deze keer valt het spel samen met de bruiloft van de enige ongeslagen speler. Wat een gemakkelijk doelwit zou moeten zijn eindigt al snel in een totale oorlog, omdat hij weet dat ze hem komen halen.

Nergens om moeten lachen dus ik vond het een matig filmpje.

avatar van Pazmaster
Een belachelijk maar tegelijkertijd een geniaal uitgangspunt voor een komedie, ik vond het origineel en zeer vermakelijk. Leuke cast ook. Ik vond 'm geslaagd!

avatar van schumacher
Middelmatig filmpje; ik heb 1 keertje haha gezegd en voor de rest heb ik toch nikske moeten lachen.
Wel een waargebeurd verhaal; dan vraag je je toch af waren die mentaal achtergesteld?
Ondanks het onnozel gedoe onder volwassen keek hem al bij al nog lekker weg daarom toch nog een 3 maar 1 keer gezien is genoeg geweest.
Idd wel origineel ook dat kan ik wel nog smaken.

avatar van KOKUSMAKREEL
Origineel en grappig... Heerlijk wegkijkertje... 3,5 vond ik te weinig

Het idee klinkt origineel en de eerste minuten zijn grappig uit nieuwsgierigheid om volwassen 40ers nog steeds tikkertje te zien spelen. Toch gaat "Tag" snel vervelen.
Het wordt allemaal erg melig. Ondanks dat er veel aandacht besteed is aan het in beeld brengen van deze komedie ( de slow motion beelden en sommige actie scenes zien er echt prachtig uit) kon "Tag" mij na 45 minuten echt niet meer boeien.

avatar van Kondoro0614
Vandaag is weer de eerste werkdag na een welverdiende vakantie van vier weken, en het moeilijkste is om weer te beginnen na al die dagen lekker thuis bankhangen. Om de pijn dan maar een beetje te verzachten gisteravond, ik was tevens nog slecht van het festival ervoor, had ik eignelijk best wel veel zin om een komedie film op te gooien. Op het eerste gezicht sloeg ‘Tag’ mij niet aan, de poster maakte me een beetje afstandig maar na het zien van de trailer was ik vrijwel verkocht aan de film, heerlijke verassende film was het geworden en heb me prima vermaakt.

Ik kwam de film al wel geregeld op het spoor omdat er toch nog een marketing kaartje aan vast zat, op het platform ‘YouTube’ maar ook op televisie en internet kwam ik de film vaak tegen en raakte ik eigenlijk steeds vaker nieuwsgierig over wat de film te bieden had, de trailer heeft de doorslag gegeven en heb me prima vermaakt.

“Never been tagged. Just sayin'.”

Ik vond de cast best geslaagd en leuk spelen. Ed Helms daar kan ik altijd wel van geneiten en dat deed ik ook weer in deze film, heerlijke vent blijft het. Jeremy Renner vind ik persoonlijk zelf een wat midnere acteur en ook in deze film laat hij dat maar vaak genoeg blijken, soms is het echt dramatisch hoe ik naar deze man kijk, en dan krijgt hij ook weer het ‘goeie’ rolletje voor hem, en spat zijn egoïsme soms van het beeld af. De rest van de cast is leuk maar word nergens speciaal.

De cast heeft er overduidelijk veel zin in, en dat spat ook van het scherm af met een geweldige sfeer. De pit zit er dus duidelijk in en de vaart is ook aanwezig. Het verhaal vond ik leuk, we volgen een groep van vijf vrienden die al enige jaren een spel spelen door een hele maand mij elkaar te ‘taggen’, gewoon aan te tikken en de laatste is een jaar lang de loser dacht ik. Jerry is vanaf het begin al onaangeraakt en gaat hier met veel moed mee door, en raakt de mannen vaak kwijt. Echter lukt het hem niet voor eeuwig en word hij na een tijdje ook getagt omdat Hogan (Ed) in het ziekenhuis ligt. Zo ging het spelletje nog wel even door en was het best leuk om naar te kijken.

Prima film waarmee ik mezelf prima mee vermaakte heb, onverwachts goed om zo maar te noemen. Ed blijft toch één van de leukere komedie acteurs vind ik.

avatar van Ajax&Litmanen1
Te druk, nauwelijks grappig en nogal vergezocht. Nee, Tag is niet mijn film geworden. Zo halverwege had ik het eigenlijk al wel weer gezien, maar dan moet je nog wel een tijdje. 100 minuten gingen bepaald niet snel voorbij. Jammer, want de cast had er volgens mij nog best plezier in.

Erg grappig toch. Een film van ruim anderhalf uur over een groep vrienden die het spel tikkertje in hun dagelijks leven hebben geïntegreerd.....zie daar maar eens iets goeds van te maken, maar dat is Tomsic toch behoorlijk gelukt. Veel ongein, vaak absurde humor maar vooral lekker hilarisch. De verplichte sentimentele scène nemen we maar op de koop toe. De cast heeft er duidelijk zin in, vooral Jeremy Renner, Ed Helms en Isla Fisher zijn op dreef en leveren sterke komische rollen af. Geniaal of origineel is het trouwens niet, in de jaren tachtig zag ik al twee films met eigenlijk hetzelfde concept en uitgangspunt(Gotcha! en TAG: The Assassination Game), maar die waren iets serieuzer en in ieder geval minder swingend. Op naar een nietszeggend vervolg, of beter nog een film over zakdoekje leggen dan wel verstoppertje spelen, moet allemaal kunnen.

avatar van MovieHolic
Leuk man! Erg vermaakt en best wat gelachen

avatar van tattoobob
Leuke komedie die jammer genoeg binnen de lijntjes blijft. Jeremy Renner had er van mij niet in gehoeven...vind het een vervelende acteur.
Toch heb ik me best vermaakt bij deze film..alleen ik ben helaas op de bank blijven liggen en niet ervan af gerold.

avatar van grovonion
tattoobob schreef:
Leuke komedie die jammer genoeg binnen de lijntjes blijft.
Grapjes maken over miskramen ligt toch verderfelijk dicht bij die lijn, vind ik.

avatar van tattoobob
grovonion schreef:

Dat klopt dat jij dat vind.

avatar van Daan258
Geinig, maar absoluut veel meer van verwacht.
Het is niets meer dan een redelijke wegkijker. Best vermakelijk maar nergens echt goed kunnen lachen. Ik denk dat ze hier absoluut veel meer mee kunnen doen. Vooral met zo'n cast.

Voor tussendoor is het een prima filmpje.

avatar van grovonion
tattoobob schreef:

Dat klopt dat jij dat vind.
Ik weet niet of je zelf ooit persoonlijk een miskraam hebt meegemaakt. Ik hoop het niet, maar als dat het geval zou zijn zou je vermoedelijk wel snappen waar ik het over heb.

avatar van Woland
Leuk idee, wat in de uitvoering een aardige maar niet zo bijzondere komedie opgeleverd heeft. Zelden echt héél grappig, en ook regelmatig best wat flauw (waaronder alles met Lou en veel met Susan), maar hoewel echt lachen er niet in zat heb ik toch voldoende gegrinnikt voor een voldoendetje.

avatar van Stevil
De humor is niet altijd even schitterend, maar deze film mag er wel zijn. Verveelt niet

avatar van IH88
“Never been tagged. Just sayin'.”

Leuk. Om als volwassen mannen de hele maand mei vrij te nemen om Tag te spelen klinkt wat kinderachtig en onvolwassen, maar het sterke aan de film is dat de acteurs er echt helemaal voor gaan en er ook veel grappige momenten in zitten. De humor werkt, en dan heb je als komedie eigenlijk de oorlog al gewonnen. Het sentimentele laatste gedeelte is dan wel weer wat jammerlijk en eigenlijk ook onnodig. Maar goed, het is een waargebeurd verhaal dus dat is de film vergeven. Van de cast waren Renner, Johnson, Fisher en Leslie Bibb in een heerlijke scene de uitschieters.

avatar van assowise
Toen ik de trailer zag dacht ik dat dit een vreselijke film zou worden. Iemand die toch wel wat van films wist zei dat ze zich heel erg had vermaakt met Tag.

Ik nu ook. Veel grappiger dan ik had verwacht. Jon Hamm is voorspelbaar goed, Ed Helms is zeer goed te doen en ik moest erg lachen om Isla Fisher als de vrouw van Ed. Jeremy Renner heeft zich volgens mij ook erg vermaakt bij de opnames van deze, op waarheid gebaseerde , film. Hannibal Buress is een lichte variatie van zijn stand-up personage en dat is prima, want hij is erg grappig.

"Tikkie, jij bent hem" maar dan als een film?! Werkt zoveel beter dan je had durven verwachten.

avatar van john mcclane 2
Wel aardig , ben er niet kapot van . Een hele film die draaid om tikkertje .
Tja , de slowmotion scenes zijn leuk , ze hebben er plezier in .
Maar ik kan het niet zo waarderen omdat ik er simpel weg zo goed als niet om gelachen heb .
Dus geen goede voldoende van mijn kant .

Onderhoudende film met originele insteek. Sfeer deed met dat denken aan ‘The Hangover’ franchise. Hou je van die humor zal Tag je ook wel bevallen. Volwassenen die ten alle koste een kinderspelletje spelen. Niet slecht gebracht...

Matige film over een groep jeugdvrienden die als volwassenen nog steeds tikkertje spelen. Op zich een leuk gegeven voor een one-joke-movie als deze. Maar vooral ook vanwege deze opzet valt het allemaal nogal in de herhaling. De personages zijn inwisselbaar en de cast weet hier ook weinig verandering in te brengen (afgezien van Isla Fisher die het wel leuk doet). Hier en daar wel vermakelijk.

avatar van missl
Matig, niet heel grappig maar wel vermakelijk, speelduur is ook precies goed.

avatar van princesspeach
Jeremy renner mocht van mij vervangen worden door een ander.. af en toe wel gelachen. Beetje druk gaat van hot naar her. Het is een origineel verhaal maar daar blijft t wel bij..

avatar van Timothyvdmeer
vreemd was toegevoegd aan KPN on demand nu al weer eraf gehaald.

avatar van NovaChe
Timothyvdmeer schreef:
vreemd was toegevoegd aan KPN on demand nu al weer eraf gehaald.

Ik heb hem afgelopen Maandag gekeken op KPN On Demand...