Happy Anniversary (2018)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jared Stern
met Noël Wells, Ben Schwartz en Joe Pantoliano

Wanneer een eigenzinnig stel drie jaar samen is, kijken ze terug op hun relatie en overwegen ze of ze uit elkaar moeten gaan. Ze dachten allebei de ware gevonden te hebben, maar nu twijfelen ze. Elke vraag brengt hen echter dichterbij de afgrond...

avatar van wwelover
Lief klein filmpje, maar toch wat teleurstellend. Vooral omdat ik de twee acteurs hoog heb zitten. Maar Schwartz is eigenlijk alleen leuk als komiek of idioot. De serieuzere scenes willen nog niet allemaal lukken. Het is verder heel standaard en simpel. Waarschijnlijk binnen twee weken gefilmd. Het moet het vooral hebben van de sfeer en leuke momenten tussen de twee leads, maar verder zie je alles van mijlenver aankomen.

Wat een verspilling van me avond. Té geforceerde en vermoeiende dialogen van beiden.

Aardige film over een koppel dat hun drie jarig samenzijn viert, maar niet zoals gepland. Een weinig originele relatie-komedie-drama (al vele malen eerder gezien). Verteld door vele korte flashbacks met de soort momenten waar alle koppels doorgaan. Toch blijft het wel vermakelijk, Noël Wells is leuk en de film duurt zeker niet te lang.

avatar van schumacher
Niks voor mij , ik heb al steengoeie romantische films gezien maar deze pakte mij niet.

avatar van IH88
Happy Anniversary

Matige film over een stel dat na drie jaar begint te twijfelen aan hun relatie. Duizend keer eerder gedaan, en alleen de acteurs weten er nog wat van te maken. Wells en Schwartz zijn uitstekend, maar ze worden tegengewerkt door een matig script en een regisseur die weinig nieuws weet te verzinnen. Happy Anniversary voelt daarom ook erg belegen aan.

avatar van mjk87
Best een lief filmpje. Vooral de kleine momentjes van het stel, soms meer maatjes dan geliefden met hun momenten en gebaren samen (elkaar high five's geven), maken deze film het kijken waard. Het meisje is wel leuker dan de jongen die an sich niet heel erg overtuigt, zeker niet in de zwaardere scènes, maar als geheel is het meer dan acceptabel. Kort filmpje dat overigens nog wel wat lang aanvoelt soms en ook nog onnodige ballast kent, maar hij kijkt makkelijk weg. Visueel weinig bijzonder verder en af en toe een grapje dat wel werkt. 3,0*.

Leuk.

Best een gek filmpje eigenlijk. Voornamelijk de humor is een beetje apart, maar het sloeg zeker aan bij mij. Vond dat, ondanks dat er weinig chemie tussen de twee hoofdpersonen te bekennen was, de relatie heel mooi werd weergegeven. Er is veel aandacht besteed aan de kleine dingetjes in een relatie en die werden overtuigend gebracht. De drama tussen de twee is een beetje opgeblazen ten opzichte van een normale relatie, maar in zekere mate wel herkenbaar.

Was verder niet heel erg bekend met de acteurs. Heb laatst nog Mr. Roosevelt gezien, geregisseerd door Wells en ze speelde er ook de hoofdrol in. Daar vond ik haar erg schattig en ook hier vond ik haar enorm charmant. Ze schijnt er plezier in te hebben om personages te vertolken die van muggen olifanten maken. Vind dat persoonlijk ergerlijk om naar te kijken, maar ze doet het verder wel goed. Schwartz vond ik een prettigere rol hebben. Hij kwam meer over als de reële van de twee.

Door de korte speelduur is het een prima wegkijker, maar het zal me niet lang bijblijven gok ik.

avatar van Collins
Fijne kleine film, die drie jaar relatie exploreert bezien vanuit het moment dat de relatie stuk dreigt te gaan. Een fragmentarische film. Heden en stukjes verleden. Het verhaal springt heen en weer. Een hele aardige opzet die voorkomt dat de film de humor enkel haalt uit het zelfbeklag en het onbegrip van de personages in het heden.
Want hoewel uit dat gegeven hele aangename humor ontstaat, is een bombardement van bijna 80 minuten cynisme maar zelden leuk over de hele linie. Door ook te kiezen voor de lievere humor uit het gezamenlijke verleden van de personages krijgt het verhaal meer komische balans en blijft de humor fris.
De dialogen zijn leuk. Grappig, scherp en gek. De momenten uit het verleden ook. De huidige situatie laat logischerwijs een venijniger beeld zien. Die situatie is immers gebaseerd op de misère van twee verwarde en geschokte zielen. Hoewel de ondertoon tragischer is, is ook die humor erg geslaagd.
Noël Wells is springerig en grappig. Acteert naturel. Ben Schwartz kost iets meer moeite. Minder naturel en meer van de bedachtzame typering. Ook hij went uiteindelijk.
Grappige film.