6 Balloons (2018)

geregisseerd door Marja-Lewis Ryan
met Abbi Jacobson, Dave Franco en Charlotte Carel

4 juli. Seth is vader van een tweejarige dochter en kent een verleden als heroïnejunkie. Wanneer zijn zus Katie te weten komt dat hij opnieuw aan de drugs zit zoekt ze wanhopig naar een manier om haar familie te helpen. Uiteindelijk verplicht ze haar broer zich in te schrijven voor een ontwenningskuur. Met zijn drieën rijden ze, over een tijdsspanne van een nacht, door Los Angeles op zoek naar een afkickkliniek.

ziet er goed uit

avatar van keukenzout
Gevoelig, rauw en zo nu en dan ook een potje frustrerend. Maar interessante personages, hoewel ze wat diepgang missen ontstaat er toch empathie ofzo. Je leeft mee.

Het is geen Submarino maar als je bijvoorbeeld een date hebt en je wil indruk maken sla je met deze film geen raar figuur.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best een interessant filmpje die door de korte speelduur nooit langdradig wordt en een beklemmende sfeer weet neer te zetten.
Tijdens het kijken vond ik het vooral erg voor het meisje, die de helse nacht moest meemaken. De broer werkte bij mij met regelmaat op mijn irritatie factor, maar dat was dan ook het personage.
Abbi Jacobson kende ik vooral van Broad City en acteert naturel en sterk.

Zeker de moeite waard.

Laat die ballonnen je niet op het verkeerde been zetten want "6 Balloons" is alles behalve een vrolijke kleine 75 minuten. De film is traag, deprimerend en vooral tragisch. De overwegend aanwezige piano soundtrack maakt het totale plaatje enkel somberder. Personage Seth wekt vooral irritatie op door zijn neurotische en egoistische gedrag. Met zijn zus kan je enkel sympathie en medelijden hebben.
Een verhaal over drugs verslaving en de impact die het heeft op de omgeving dat is samengevat dit sobere drama "6 Balloons"
3*/3.5*

avatar van horizons
Drama met de hoofdletter D. Van Drugs wel te verstaan.

avatar van devidia
Ik heb het echt gehad met die Netfix kutfilms waarin het precies onmogelijk is om niet de meest achterlijke beslissing te nemen en daardoor de film in een mongolische bocht te wringen.