Loro 1 (2018)

Italië / Frankrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Paolo Sorrentino
met Toni Servillo, Riccardo Scamarcio en Elena Sofia Ricci

Het verhaal van mediamagnaat en voormalige premier van Italië, Silvio Berlusconi. De film belicht niet enkel de aspecten uit zijn politieke leven, ook wordt zijn privé-leven uit de doeken gedaan, zoals zijn huwelijk met zijn tweede vrouw Veronica Lario. Door de hoge positie die Berlusconi bekleedt, is hij tijdens zijn politieke carrière het doelwit van personen uit zijn omgeving die hem willen gebruiken om hun eigen carrière een duw in de rug te geven.

Aangekocht door Independent Films. Releasedatum nog niet bekend.

avatar van de grunt
Dit wordt briljant

Lijkt me wel een film die buiten Italie een stuk minder begrepen zal worden dan in Italie zelf.

avatar van sinterklaas
Zet Sorrentino nou niet zijn leven op het spel?

avatar van Zwolle84
En de laatste film voor het PAC Festival. Geen fijne toevoeging, maar al met al op het oog een prima selectie.

avatar van Fikret8
Zwolle84 schreef:

Alleen Loro 1 of inclusief Loro 2?

Fikret8 schreef:

Alleen Loro 1 of inclusief Loro 2?

Iets ertussenin, kan dat? Duurt 2,5 uur, lijkt te lang voor deel 1 en te kort voor twee delen.

Zwolle84 schreef:

Deze dus.