Den Döende Detektiven (2018)

Alternatieve titel: The Dying Detective

Zweden / Denemarken / Finland
Drama / Thriller
175 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Kristian Petri
met Rolf Lassgård, Helena Af Sandeberg en Alexej Manvelov

Lars Martin Johansson, gepensioneerd directeur van de Nationale Recherche, heeft een beroerte gehad en is opgenomen in het ziekenhuis. Zijn ongezonde levensstijl heeft zijn tol geëist. In het ziekenhuis stuit hij onverwacht op nieuwe informatie over een oude, onopgeloste zaak: de verkrachting van en de moord op de negenjarige Yasmine Ermegan. De zaak is reeds gesloten maar Johansson kan de afleiding goed gebruiken en stort zich volledig op de zaak. Hij verzamelt een team mensen om zich heen en ontrafelt met hun hulp een pedofielennetwerk. Naarmate het onderzoek vordert, gaat het echter steeds slechter met Johansson.

avatar van DjFrankie
Vrij trage serie,. en dat is hier de bottleneck.
Wel weer bekende zweedse acteurs die overal opduiken.