• 11.504 nieuwsartikelen

Met onder meer: Raúl Arévalo, Aura Garrido en Belén Cuesta

Gesproken taal: Spaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot El Aviso

"Only the past can help you solve the future"

2008: Een man wordt neergeschoten in een supermarkt tijdens een schijnbaar willekeurige daad van geweld. Maar was het willekeurig? Terwijl het slachtoffer in coma ligt, begint zijn beste vriend een geschiedenis te ontcijferen van soortgelijke gebeurtenissen die zich op dezelfde locatie af hebben gespeeld. 2018: een gepest jongetje krijgt een anonieme waarschuwing dat als hij op zijn tiende verjaardag dezelfde buurtwinkel binnenkomt hij zeker zal sterven.

Social Media

avatar van umbra

umbra

Nu op netflix, een van deze eens kijken, lijkt boeiend filmpje.

avatar van umbra

umbra

Deze heeft me niet teleurgesteld en had me van begin tot eind in zn greep. Meer dan degelijke thriller, met goede 'onbekende' acteurs, die het verhaal goed brachten.

avatar van david bohm

david bohm

Film met behoorlijk acteerwerk en een verhaal dat aardig in elkaar steekt. De clou is zoals vaker in films tegenvallend in dit geval komt het na wat twists neer op wat gegoochel met leeftijden door de wiskundig aangelegde Jon.
Vermakelijk op een broeierige zomerse dag.

avatar van ElPablo

ElPablo

Ik heb me er wel mee vermaakt en en passant mijn spaans weer wat opgekrikt.

avatar van matthieu1204

matthieu1204

Moest een paar keer denken aan the nummer 23 met Jim carrey.

frans123

Tja ...mumbo jumbo met getallen...Was niet onder de indruk...Spanjaarden zijn gek op"mystery", maar zelden echt goed..Weinig of niet boeiend en zeker niet spannend.

matthieu1204 schreef:

Moest een paar keer denken aan the nummer 23 met Jim carrey.

Volgens mij hebben de makers daar goed naar gekeken...

david bohm schreef:
Vermakelijk op een broeierige zomerse dag.

Hhahahah heb jij deze film bij 30C gekeken???

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Veel sprongen in de tijd waar je moe van wordt.

Deed me denken aan de Twilight Zone afleveringen over paralelle universums.

Door de kleurstellingen, donker en haast altijd regenachtig voor het verleden en zonnig en fel voor het heden, haal je het nog uit elkaar.

Het mysterie an sich was prima en wekte wel mijn nieuwsgierigheid maar na een uur kwam ik er achter dat de film me toch niet pakte.

avatar van horizons

horizons

Spaanse degelijkheid. Beter dan het aangehaalde number 23.

avatar van jippie2010

jippie2010

Zeer degelijke film die toch enigszins teleurstelt.

Het concept triggert en kwalitatief is het prima uitgewerkt,

en toch ontpopt het niet tot een echte thriller en/of drama,

terwijl het zeker wel de potentie had.

Zonde, want ondanks de gemiste kans zeker het bekijken waard. *3,5

avatar van SaintNick

SaintNick

frans123 schreef:

Deels eens, maar ze kunnen het wel hoor. Heb je La Isla Mínima (2014) gezien?

SaintNick schreef:

Deels eens, maar ze kunnen het wel hoor. Heb je La Isla Mínima (2014) gezien?

Nee, niet gezien,maar ik waardeer de Spaanse film, verfrissend!!! Zal kijken of ik hem kan vinden.Tnx

avatar van Redlop

Redlop

Vage onzin en totaal niet spannend. Aura Garrido krijgt mijn 2* geheel op eigen conto.

avatar van IH88

IH88

El aviso

Redelijke Spaanse “puzzelfilm”. Het script zit ingenieus in elkaar, maar soms had ik wel een beetje het gevoel dat de regisseur het slimste jongetje van de klas wilde zijn. Niet erg, maar het gaat wel ten koste van de personages, die allemaal wat vlak en eendimensionaal blijven. Alleen Garrido weet als moeder van Nico nog wat emotie over te brengen, maar zij heeft jammer genoeg een wat ondergeschikte rol. Voor de rest is dit wel weer Spaanse degelijkheid, en interessant blijft het zeker.

avatar van nadrin

nadrin

Tof gegeven Maar te saai uitgewerkt. Jammer

avatar van Noodless

Noodless

Boeiend verhaal om te volgen, al laat de uitwerking hier en daar wat steekjes vallen. De plot is bijzonder, maar tegelijkertijd ook wat te overdreven moeilijk aan de kijker gebracht. Dit uit zich vooral in de slotscène die leidt tot een onverschillige houding bij de kijker. Degelijk, interessant...maar echt spannend is deze film niet. 6,5/10

avatar van B.B. Jim

B.B. Jim

Ik heb mijn er prima mee vermaakt.

Moest wel gelijk denken aan 'die andere film' met nummers, maar geen idee meer hoe die ging, heb me er dus niet aan kunnen 'storen'

Ik vind het acteren van vooral de drie hoofdrolspelers dikke prima.

De film zit mooi in elkaar, misschien ook juist wel door de twee belangrijkste tijdsprongen die steeds terug komen in de film.

Vond dit zeker niet verwarrend.

Fijne film, maar je moet er wel van houden.

avatar van Brandt

Brandt

In El Aviso lijkt toeval niet te bestaan en wordt met vaste hand toegewerkt naar de ontknoping.. die vervolgens uitblijft. Want waar zitten we uiteindelijk naar te kijken? Gegoochel met getallen in een mysterie dat maar geen mysterie wil worden.

avatar van Rodger

Rodger

Prima Spaanse film voor tussendoor..

3.0 ***

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

wat een onzin.. dit had die willem engel verzonnen kunnen hebben