El Aviso (2018)

Spanje
Thriller

geregisseerd door Daniel Calparsoro
met Raúl Arévalo, Aura Garrido en Belén Cuesta

2008: Een man wordt neergeschoten in een supermarkt tijdens een schijnbaar willekeurige daad van geweld. Maar was het willekeurig? Terwijl het slachtoffer in coma ligt, begint zijn beste vriend een geschiedenis te ontcijferen van soortgelijke gebeurtenissen die zich op dezelfde locatie af hebben gespeeld. 2018: een gepest jongetje krijgt een anonieme waarschuwing dat als hij op zijn tiende verjaardag dezelfde buurtwinkel binnenkomt hij zeker zal sterven.

avatar van umbra
Nu op netflix, een van deze eens kijken, lijkt boeiend filmpje.

avatar van umbra
Deze heeft me niet teleurgesteld en had me van begin tot eind in zn greep. Meer dan degelijke thriller, met goede 'onbekende' acteurs, die het verhaal goed brachten.

avatar van david bohm
Film met behoorlijk acteerwerk en een verhaal dat aardig in elkaar steekt. De clou is zoals vaker in films tegenvallend in dit geval komt het na wat twists neer op wat gegoochel met leeftijden door de wiskundig aangelegde Jon.
Vermakelijk op een broeierige zomerse dag.

Ik heb me er wel mee vermaakt en en passant mijn spaans weer wat opgekrikt.

avatar van matthieu1204
Moest een paar keer denken aan the nummer 23 met Jim carrey.

Tja ...mumbo jumbo met getallen...Was niet onder de indruk...Spanjaarden zijn gek op"mystery", maar zelden echt goed..Weinig of niet boeiend en zeker niet spannend.

matthieu1204 schreef:
Moest een paar keer denken aan the nummer 23 met Jim carrey.

Volgens mij hebben de makers daar goed naar gekeken...

david bohm schreef:
Vermakelijk op een broeierige zomerse dag.

Hhahahah heb jij deze film bij 30C gekeken???

avatar van Flat Eric
Veel sprongen in de tijd waar je moe van wordt.
Deed me denken aan de Twilight Zone afleveringen over paralelle universums.
Door de kleurstellingen, donker en haast altijd regenachtig voor het verleden en zonnig en fel voor het heden, haal je het nog uit elkaar.
Het mysterie an sich was prima en wekte wel mijn nieuwsgierigheid maar na een uur kwam ik er achter dat de film me toch niet pakte.

avatar van horizons
Spaanse degelijkheid. Beter dan het aangehaalde number 23.

avatar van jippie2010
Zeer degelijke film die toch enigszins teleurstelt.
Het concept triggert en kwalitatief is het prima uitgewerkt,
en toch ontpopt het niet tot een echte thriller en/of drama,
terwijl het zeker wel de potentie had.
Zonde, want ondanks de gemiste kans zeker het bekijken waard. *3,5

frans123 schreef:
Deels eens, maar ze kunnen het wel hoor. Heb je La Isla Mínima (2014) gezien?

SaintNick schreef:
Deels eens, maar ze kunnen het wel hoor. Heb je La Isla Mínima (2014) gezien?

Nee, niet gezien,maar ik waardeer de Spaanse film, verfrissend!!! Zal kijken of ik hem kan vinden.Tnx

avatar van Redlop
Vage onzin en totaal niet spannend. Aura Garrido krijgt mijn 2* geheel op eigen conto.

avatar van IH88
El aviso

Redelijke Spaanse “puzzelfilm”. Het script zit ingenieus in elkaar, maar soms had ik wel een beetje het gevoel dat de regisseur het slimste jongetje van de klas wilde zijn. Niet erg, maar het gaat wel ten koste van de personages, die allemaal wat vlak en eendimensionaal blijven. Alleen Garrido weet als moeder van Nico nog wat emotie over te brengen, maar zij heeft jammer genoeg een wat ondergeschikte rol. Voor de rest is dit wel weer Spaanse degelijkheid, en interessant blijft het zeker.

avatar van nadrin
Tof gegeven Maar te saai uitgewerkt. Jammer

avatar van Noodless
Boeiend verhaal om te volgen, al laat de uitwerking hier en daar wat steekjes vallen. De plot is bijzonder, maar tegelijkertijd ook wat te overdreven moeilijk aan de kijker gebracht. Dit uit zich vooral in de slotscène die leidt tot een onverschillige houding bij de kijker. Degelijk, interessant...maar echt spannend is deze film niet. 6,5/10