Don't Go (2018)

Ierland
Mystery

geregisseerd door David Gleeson
met Stephen Dorff, Melissa George en Simon Delaney

Ben Slater verhuist met zijn vrouw Hazel naar een klein stadje aan het strand in Ierland. Ben is kapot van de dood van zijn dochter in een vreselijk ongeluk. Hazel begint te vrezen voor de geestelijke gezondheid van haar man als hij levendige, mysterieuze dromen begint te krijgen over zijn verloren dochter. Ben is ervan overtuigd dat hij haar terug kan brengen door een terugkerende droom.

avatar van macrobody
Mooie film? Denk ik? Het lijkt me behoorlijk k.u.t als je dochtertje dood gaat maar aan de andere kant we gaan allemaal een keertje dood dus maak een nieuwe of zo en ga door. Leef elke dag alsof het je laatste is. Carpe Diem. In deze film wordt er wat gespeeld met woorden en langzaam krijgen we duidelijkheid wat er precies gebeurd is. Lijkt me een verfilming van een boek aan het tempo af te leiden. Voor de liefhebber denk ik.

avatar van ROOSKY

Man man man ... ??

ROOSKY schreef:

Man man man ... ??

Ik weet dat het moeilijk is om andermans mening te respecteren maar had je nog wat te melden over de film?

avatar van ROOSKY
macrobody schreef:

Nee, op zich niets over te melden. Heb alleen dat ene gequote zinnetje een keer of 10 achter elkaar gelezen om zeker te weten of ik niet iets mistte, vind die opmerking echt té bizar voor woorden. Is ook gewoon een mening, toch?

ROOSKY schreef:
Is ook gewoon een mening, toch?

Ja, een mening over mijn mening. Ik had graag een mening over de film gezien. Wat was er zo goed of slecht aan?
Ik schrijf over de dood van een kind alsof het mij niets doet en daar kan ik blijkbaar bij iemand anders gevoelens mee opwekken terwijl we het over een film hebben. Het frappante is dat er dagelijks in het echte leven kinderen worden gebombardeerd in Syrië en Palestijnse kinderen worden afgeschoten in Israël, maar daar hoor ik diezelfde mensen dan weer helemaal niet over. Kindje valt van de trap en we hebben 91 min film. Honderden kinderen vermoord en we hebben 2 min journaal. En dan maak je je druk om mijn mening?

Langzaam maar zeker wordt je het verhaal ingezogen de film kon ik daarom wel waarderen ben zo wie zo al een fan van Stephen Dorff en Melissa George.

Vond dit best een aangename film en een wansmakelijke tekst van macrobody, een kind gewoon vervangen door een ander, even laten nakijken en dringend laten opnemen!!!!

lang pee schreef:

Geweldig hoe mensen aanstoot kunnen nemen aan woorden maar niet aan daden. Ik had het ook heel mooi kunnen verpakken als 'dat God het zo gewild heeft' en dat 'de tijd alle wonden heelt' etc etc, maar het resultaat blijft hetzelfde. En op deze botte manier maak ik duidelijk dat de tijd die in deze film is gestoken veel beter had kunnen worden besteed aan nuttigere zaken en doet het in ieder geval wat met de lezer.
In ieder geval met jou wel, dus mijn opzet is geslaagd.

avatar van Left4Dead
Ben normaal niet zo van de dramafilm, maar deze vond ik aardig aandoenlijk.
Prima cast, ben altijd blij met George en Dorff is tegenwoordig erg goed bezig.
Verhaal is ietwat traag maar je blijft wel kijken voor de uitkomst.
Niet geheel origineel maar beter dan de gemiddelde meuk die er de laatste tijd uitkomt.
Ook een kleien hoera voor de regisseur, het staat er allemaal mooi op.

avatar van schumacher
Zelf de film bekeken net: toch maar middelmatig gedoe allemaal, slecht was het nu ook niet maar het mocht wat meer zijn.
De acteurs waren wel goed, speelden hun rol ook goed, ben vooral vanwege dat blijven kijken en de mooie blonde.

macrobody schreef:
En wat is het nou precies waardoor jij je emotioneel *zoveel meer* verbindt met die jou onbekende syrische en palestijnse kinderen, min of meer aan de andere kant van de wereld, dan met het jou bekende buurkindje slechts een paar huizen verder dat van de trap valt?

SaintNick schreef:

Nou precies niets. Dat is het hele punt, maar dat had je nog niet helemaal door geloof ik.

macrobody schreef:

Nope. Dat heb ik inderdaad niet helemaal door geloof ik. En besef je eigenlijk wel dat er ook op verre planeten (miljoenen lichtjaren weg) ook zielige onderdrukte wezens zijn, die ook nog eens niet eens moslim zijn? Wat ga je daaraan doen?

SaintNick schreef:

Geloof dat ik even een paar niveaus terug moet om jou iets duidelijk te maken. Deze film vond ik totaal niet boeiend waarbij er 1 kind van de trap valt. Veel interessanter is een film waarbij er honderdduizenden kinderen worden gebombardeerd. Dan krijg je veel meer waar voor je geld qua actie in ieder geval. En als je er dan ook nog een politiek statement mee kan maken dan is dat ook 100 keer interessanter dan een man die zelf verantwoordelijk is voor wat hem overkomt. Dus voor jou: ik ga nergens wat aan doen, niet aan de overspelige mannen op deze wereld, niet aan de Amerikaanse bombardementen op Syrië en ook niet aan jou volkomen onzinnige opmerkingen over onderdrukte wezens op een andere planeet (dat is echt de slechtste vergelijking die ik in tijden heb gelezen)

En je gaat ook niks doen aan de aan Islam slaafgemaakte Jezidi meisjes, lees ik zo tussen de regels door?
Jammer.
Je bent duidelijk gehersenspoeld. Of ben je toch geen moslim maar vind je vooral Syrische en Palestijnse kinderen exotisch zielig?