Trust Me (2017)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
220 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door John Alexander en Amy Neil
met Jodie Whittaker, Emun Elliott en Lois Chimimba

Cath Hardacre is een zorgzame, hardwerkende verpleegkundige en werkt op de afdeling cardiologie van een ziekenhuis. Maar als ze aan de bel trekt wanneer ze ontdekt dat het ziekenhuis zich niet aan de regels houdt, raakt ze haar baan kwijt. Ze zoekt steun bij haar beste vriendin, arts Ally Sutton, die op het punt staat met haar nieuwe echtgenoot naar Nieuw-Zeeland te verhuizen. Maar wanneer Cath tijdens een feestje de identiteitspapieren van Ally ontdekt, besluit ze de identiteit van haar vriendin te stelen. Cath, die zich nu Ally noemt, besluit met haar dochter Molly te gaan werken en wonen in Edinburgh. Maar dan duikt haar onbetrouwbare ex-man Karl op en duikt een journalist dieper in de zaak van het ziekenhuis waar Cath eerder werkte. Lukt het Cath om haar dubbelleven in stand te houden?

avatar van Donkerwoud
Fijne serie. Jodie Whittaker is een fijne lead. Een beetje te voorspelbaar allemaal.

avatar van Donkerwoud
De enige goede dokter in een Schots ziekenhuis is een voormalig hoofdzuster (Jodie Whittaker) die, nadat ze op haar vorige werkplek is ontslagen als klokkenluider, haar CV heeft vervalst en doet alsof ze een arts is. Deels ziekenhuisserie, deels thriller-light. Vooral Whittaker is leuk als de stoïcijnse doorzetter die bij haar vorige baan gevangen zat in de minderwaardige positie van een verpleegkundige, maar in haar nieuwe baan nieuw aanzien krijgt omdat ze andere accenten legt in de behandeling van haar patiënten. Erg waarschijnlijk is het allemaal niet, want Cathy blijkt namelijk een paar 'google searches' weg van haar ontmaskering, terwijl ze steeds in heftige crisissituaties terechtkomt. Ook is het jammer dat Cathy - ondanks dat ene duistere kantje: haar leugen - een rechtschapen en empathisch vrouwmens blijft; ze had best wat fouter kunnen zijn i.p.v. het aloude cliché van de diplomaloze superdokter.

Goede en spannende serie; identiteits-diefstal, een verpleegster die zich voordoet als arts met alle problemen van dien en een ziekenhuis-romance.
Ik kijk nu al uit naar het tweede seizoen waar de lat nog wat hoger lijkt te komen liggen voor Cath/Ally.

avatar van Decec
Prima maar het komt nog meer delen
Seizoen 2
wordt vervolgd...