Teen Titans Go! To the Movies (2018)

Alternatieve titel: Teen Titans Go! At the Movies

Animatie / Actie

geregisseerd door Aaron Horvath en Peter Rida Michail
met Kristen Bell, Will Arnett en Tara Strong

Het lijkt alsof alle grote superhelden die er zijn een hoofdrol spelen in hun eigen films - maar dat geldt niet voor de Teen Titans. De facto leider Robin is echter vastbesloten om de situatie te veranderen en te worden gezien als een ster in plaats van een sidekick. Als ze maar de aandacht konden krijgen van de beste Hollywood-regisseur. Met een paar waanzinnige ideeën en een lied gaan de Teen Titans naar Tinsel Town, vastbesloten om hun droom waar te maken. Maar wanneer de groep compleet de verkeerde kant op wordt gestuurd door een serieuze super schurk, en zijn maniakale plan om de aarde over te nemen, gaat het echt mis. Het team merkt dat hun vriendschap en hun vechtlust falen, waardoor het lot van de Teen Titans op het spel komt te staan.

Vanaf 8 augustus in de bioscoop (Warner Bros)

Teen Titans Go! To the Movies (2018) - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com

Hoogst gerate DC-film tot nu toe

Ik ben een van de weinigen die Teen Titans Go! wel erg vermakelijk vind, dus ga hier zeker wel heen. Trailer is erg leuk en het feit dat het wederom lekker meta is, pleit toch wel in het voordeel.

Daarnaast ken ik sowieso twee jonge Starfire/Raven-fans die sowieso ook willen gaan.

avatar van Lennert
Heel erg mee vermaakt in de voorpremière, maar zolang ik hem nog niet in het Engels heb gezien (was nu met een wat jongere fan), laat ik de lange recensie nog even voor wat het is. Wat wel duidelijk is, is dat de film buiten de kenmerkende toiletgrappen ook behoorlijk meta is naar zowel DC als Marvel en een paar keer flink intelligent en gewaagd uit de hoek komt. Het kind genoot en de volwassenen genoten ook.

avatar van Lennert
En nu ook in het Engels gezien. Ja, Teen Titans Go! To The Movies is een uitzonderlijk geslaagde film die zelfs de grootste hater van de tv-serie toch zal moeten laten toegeven dat de film een flinke hoeveelheid volwassen grappen heeft die echt absoluut niet geschikt zijn voor kinderen. De film zet de kijker dan in het begin ook even op het verkeerde been met een scheetgrap, totdat Nicolas Cage ons als Superman (eindelijk!) komt vertellen dat de Teen Titans een kinderlijk zooitje is. Wat daarna volgt is een kleine anderhalf uur lol waarbij het superheldengenre in het algemeen en DC en Marvel in het bijzonder lekker op de hak genomen worden. Let wel, nergens beledigend, maar overduidelijk met flinke liefde voor superhelden in het algemeen. Dit alles ondersteund met aanstekelijke, vrolijke liedjes, achtergrondgrapjes die de comicnerds zoals ik flink laten lachen en enkele gewaagde scenes (waarbij ze bijvoorbeeld ervoor moeten zorgen dat Bruce Wayne Batman wordt door zijn ouders Crime Alley in te sturen, waarna ze de duim naar elkaar opsteken terwijl de jonge Bruce zijn ouders doodgeschoten ziet worden).

Vergelijkbaar met Deadpool 2 is de film gruwelijk meta en 4th wall breaking. Onder het oppervlakkig simpele script zitten echter ijzersterke grappen, leuke cameo's en lekkere muziek. Leuk voor de jongsten, maar ook echt genieten voor de volwassenen!