Dovlatov (2018)

Alternatieve titel: Довлатов

Rusland / Polen / Servië
Biografie / Drama

geregisseerd door Aleksey German (II)
met Milan Maric, Danila Kozlovsky en Elena Lyadova

Leningrad, begin november 1971. We volgen enkele dagen in het leven van de veelgeprezen Russische schrijver Sergey Dovlatov terwijl hij op zoek gaat naar een uitgever. Echter wil niemand in de Sovjet-Unie zijn werken publiceren. De productieve auteur vervult dan maar enkele absurde wensen voor de Bond van Sovjetschrijvers waarvan hij lid moet zijn alvorens zijn werken kan worden uitgegeven. Deze huidige gang van zaken belemmert hem evenwel in zijn creativiteit.