When We Rise (2017)

1 stem

246 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Dustin Lance Black, Dee Rees, Thomas Schlamme en Gus Van Sant
met Guy Pearce, Mary-Louise Parker en Rachel Griffiths

De vierdelige miniserie When We Rise onderzoekt de mensenrechtenbeweging van de Lesbische, Biseksuele, Gay en Transgendergemeenschap (LGBT). Het vertelt de persoonlijke en politieke strijd, de tegenslagen en de triomfen van de pioniers van homoseksuele mannen en vrouwen die dezelfde rechten willen krijgen als heteroseksuelen.