Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 149 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Anthony Russo en Joe Russo
Met onder meer: Robert Downey Jr., Chris Evans en Chris Hemsworth
IMDb beoordeling:
8,4 (1.351.832)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 25 april 2018
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Avengers: Infinity War
"Destiny arrives all the same."
Vier jaar na de gebeurtenissen uit 'Guardians of the Galaxy Vol. 2' slaan Peter Quill en consorten de handen in elkaar om samen met de Avengers een nieuw gevaar tegen te gaan. Een gevaar in de gedaante van de gestoorde titaan Thanos die alle zes Infinity Stones, artefacten met onvoorstelbare krachten, wil verzamelen voor een gauntlet. Deze zullen hem toestaan overal zijn wil op te leggen. Het lot van de aarde en van het bestaan zelf is nog nooit zo onzeker geweest.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 1351832)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Avengers: Infinity War (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Tony Stark / Iron Man
Steve Rogers / Captain America
Thor
Thanos
Bruce Banner / Hulk
Natasha Romanoff / Black Widow
James Rhodes / War Machine
Doctor Strange
Peter Parker / Spider-Man
T'Challa / Black Panther
Reviews & comments
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Ik snap de logica in die context, ik vind Banner op deze manier alleen een verschrikkelijk personage geworden terwijl het hele duale karakter juist altijd zo interessant aan de Hulk heb gevonden.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Ik snap de logica in die context, ik vind Banner op deze manier alleen een verschrikkelijk personage geworden terwijl het hele duale karakter juist altijd zo interessant aan de Hulk heb gevonden.
Ze hebben er überhaupt amper wat mee gedaan in de Marvel films. In de eerste Avengers zegt Bruce Banner doodleuk ''I'm always angry'' en hij veranderd moeiteloos in de Hulk. Tof moment wel, maar wellicht iets te easy. Ze hadden na de Hulk met Edward Norton nog een Hulk film moeten maken.
lagaiske
-
- 677 berichten
- 2177 stemmen
Beetje vreemd dat vele kijkers het grote geheel van de slotscene niet snappen.Het moment waarop Dr.Strange aan het mediteren is verteld hij dat hij meer dan 4 miljoen mogelijkheden gezien heeft hoe het gevecht zal aflopen.Daaruit blijkt dat er maar 1 optie is om alles in hun voordeel te doen uitdraaien.Net daarom zorgt hij ervoor dat Tanos de timestone krijgt en Tony Stark spaart ten koste van miljoenen levens.Tony Stark zal dus de sleutel hebben om alles terug te draaien.Iedereen die marvel een beetje volgt weet trouwens dat Spiderman homecoming 2 en gardians of the galaxy 3 reeds een vervolg film in de pijplijn klaar hebben.Op het einde was ook te zien dat Tanos de handschoen niet meer aan had.Die timestone zal waarschijnlijk van cruciaal belang zijn om nadien alles nog terug in zijn juiste plooi te doen vallen.Ant-Man en Hawk Eye waren de 2 opvallende afwezigen.Ergens in het midden van de film rond de pauze begon de film een beetje te slabakken maar dit duurde maar een goede 20 minuten.Top filmpke!Enige minpunt is dat ze ons een jaar doen wachten op deel 2. 
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Gelukkig is op IMDB terug naar een 9 en haalt ie Godfather etc niet in. Nog veel te schandalig hoge score voor deze film maargoed de hype regeert blijkbaar.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Gelukkig is op IMDB terug naar een 9 en haalt ie Godfather etc niet in. Nog veel te schandalig hoge score voor deze film maargoed de hype regeert blijkbaar.
Alleen al vanwege dit soort opmerkingen moet Infinity War op een 9 blijven staan. De frustratie is voelbaar tussen de letters door. 
... maar maak je geen zorgen, zodra het thuispubliek gaat kijken (meestal na de eerste d/l leaks) zal de waardering dalen. Zie je bij vrijwel elke film tegenwoordig.
The Godfather waardeer ik trouwens op 5* maar The Dark Knight (heel hoog op imdb) kan mij dan niet bekoren. Mening, subjectief en lol. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ze hadden na de Hulk met Edward Norton nog een Hulk film moeten maken.
Marvel heeft al vele jaren de rechten niet meer voor een stand-alone Hulk film. Dat is de reden dat hij alleen maar in films met meerdere hoofdrolspelers te zien valt. Ze zijn wel bezig die rechten terug te halen geloof ik, zou mooi zijn.
Ik vond het ook wel teleurstellend wat ze met Banner/Hulk in Infinity War hebben gedaan. Had je meer uit moeten halen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het eigenlijk wel prima zo. In de groep is Hulk een leuk karakter, maar voor stand-alone films is hij toch wat eendimensionaal. Ik heb het idee dat het meeste al wel is verteld in The Incredible Hulk.
Ik zie liever een stand-alone rond Black Widow of Scarlet Witch.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Volop interessant bronmateriaal voor de Hulk lijkt mij. Er zijn tientallen Hulk comics. De Hulk is inderdaad eendimensionaal. Wat is daar eigenlijk mis mee? En daarbij hij is niet continu de Hulk. Bruce Banner is er ook nog en hij is niet eendimensionaal. En na Ant-Man 1 hadden we ook wel kunnen zeggen dat alles wel uit de kast is gehaald, maar deel 2 wordt ongetwijfeld weer een knaller.
Het probleem zit hem dus in de rechten. Dat is het enige probleem.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ieder zijn meug hoor. De comics ken ik sowieso niet, dus kan best dat daar volop bronmateriaal in staat.
Persoonlijk vind ik hem gewoon niet zo interessant om 1,5-2 uur naar te kijken, afgaande op wat ik tot nu toe heb gezien. Leuke aanvulling op het team, maar ik voel geen prikkels om meer over hem te ontdekken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hulk in in Thor: Ragnarok een grote rol en die vond ik echt heel leuk. Was een van de meest verfrissende films van Marvel in jaren. Hulk is wat dom en naïef, Banner juist slim en scherp. Volgens mij valt daar nog wel genoeg uit te halen.
IH88
-
- 9742 berichten
- 3187 stemmen
Thor: Ragnarok wordt bij iedere herziening beter inderdaad. Maar een Hulk standalone film, met Black Widow en Valkyrie als sidekicks (en misschien Korg), zie ik wel zitten. Gaat niet meer gebeuren denk ik, maar met de juiste regisseur en een goed script... Bronmateriaal genoeg inderdaad.
henkie1908
-
- 15 berichten
- 6 stemmen
Mijn God, dat probeert horizons je nu juist duidelijk te maken.
Brendanh29
-
- 146 berichten
- 0 stemmen
Even gewacht voor ik iets posten, al had ik het de 2e dag nadat het uitkwam al gezien.
Avengers: infinity war (part 1) imax 3d
10 jaar werk na zoveel films om uiteindelijk bij deze film uit te komen.. echt ‘episch’ een woord dat ik zelden bij een film gebruik. En een film die toch naast m’n geliefde ’guardians o/t galaxy 2’ komt te staan. Al laat het me ook een beetje een nare smaak achter zoals bij ‘Logan’ zou toch tranen moeten laten, ieder geval is het een mega spektakel van jewelste.
Prachtige omgevingsbeelden, mooie cgi en het verhaal, geweldige actie en humor. Het sleept je mee van begin tot einde in spanning en in zenuwen. (al verwachte ik wel meer uit kracht van de helden en hulk)
Dat gerucht van tig cameo’s van onbekende helden blijft dus ook in dat rijk, of het moet nog komen wellicht met t 2e deel of anders avengers 4. Afijn dan nog is dit nog nooit vertoont.
Erg mooi hoe de scenes met Thanos en Gamorra zijn gemaakt, Thor net zo ongeloofelijk.
tja spider-man doet me helaas minder wel zonde maar ja wat wil je met n nieuw broekie.
Meer kan ik ook niet kwijt anders vertel ik te veel, ben wel van plan nog een keer te gaan.
Het zou super zijn als er een 2 deel zou komen al schijnt dat niet meer door te gaan, we gaan het zien en anders hopelijk toch in Avengers 4. Het is ieder geval een nieuwe start voor vele helden.
Ondanks dat de er vervolg films aan komen is wat er in de film gebeurt.best jammer zoals ik al zei het laat een wat nare smaak achter aangezien ik ''Logan'' ook anders had verwacht. Maar hier kon het veel diepere sporen achter laten enige schrikbarende dood dat wat doel treft is Gamorra, de rest verdwijnt een beetje in de wind poef weg, terwijl een heldhaftige dood in gevecht het een stuk beter maakt.
Ook wat dat betreft had ik aangekaart de helden zijn zo sterk maar het leek of ze hun best niet deden, kan natuurlijk zijn omdat ze op 3 plekken vechten los van elkaar of dat Thanos het echt zo laat lijken ivm zijn kracht.
En mijn 2 cents over de hulk.
Het kan best zijn dat ie veranderingen doormaakt en weet maar bar weinig van de comics maar toch genoeg lijkt me. Maar blijf hopen de Hulk terug te zien uit de 1e film waar ie tegen z'n vader vecht. Hij wordt toch sterker en groter als ie boos wordt? waar is dat gebleven. Na de films met Edward norton is Hulk echt soft.. het was nauwelijks een schermutseling tussen Hulk & Thanos dan een gevecht. I mean.. is het niet zo dat Thanos een gevecht zo nodig ontloopt met de Hulk omdat hij de enige is die sterk genoeg is om hem aan te kunnen?
IH88
-
- 9742 berichten
- 3187 stemmen
Brendanh29 Ik heb sowieso het gevoel dat onze superhelden in hun solo films sterker worden uitgebeeld dan in de Avenger films. Met uitzondering van Thor en Scarlet Witch (nog steeds een grote glimlach als ik aan die scenes in Wakanda terugdenk
). Maar vooral Cap, Black Panther, Bucky en dus ook Bruce Banner/Hulk worden wel heel erg makkelijk in de luren gelegd. De tegenstand is natuurlijk ook wel groter, dat moet gezegd worden.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
En mijn 2 cents over de hulk.
Het kan best zijn dat ie veranderingen doormaakt en weet maar bar weinig van de comics maar toch genoeg lijkt me. Maar blijf hopen de Hulk terug te zien uit de 1e film waar ie tegen z'n vader vecht. Hij wordt toch sterker en groter als ie boos wordt? waar is dat gebleven. Na de films met Edward norton is Hulk echt soft.. het was nauwelijks een schermutseling tussen Hulk & Thanos dan een gevecht. I mean.. is het niet zo dat Thanos een gevecht zo nodig ontloopt met de Hulk omdat hij de enige is die sterk genoeg is om hem aan te kunnen?
Thor verslaat in principe de Hulk in Thor: Ragnarok. En in de comics is de Hulk ook al best vaak verslagen. In A:IW willen ze het nog even benadrukken hoe extreem sterk Thanos is door de Hulk K.O. te slaan. En ik ben het wel met IH88 eens dat de helden in de solo films sterker lijken. De Hulk wordt sterker als hij bozer en bozer wordt. Tegen Thanos krijgt hij die kans niet. Hij kan ook groeien inderdaad als hij echt extreem furieus is, maar hoe groot precies weet ik ook niet. Persoonlijk vind ik dat groeien maar niets.
Corran
-
- 369 berichten
- 388 stemmen
Volop interessant bronmateriaal voor de Hulk lijkt mij. Er zijn tientallen Hulk comics. De Hulk is inderdaad eendimensionaal. Wat is daar eigenlijk mis mee? En daarbij hij is niet continu de Hulk. Bruce Banner is er ook nog en hij is niet eendimensionaal. En na Ant-Man 1 hadden we ook wel kunnen zeggen dat alles wel uit de kast is gehaald, maar deel 2 wordt ongetwijfeld weer een knaller.
Het probleem zit hem dus in de rechten. Dat is het enige probleem.
Het probleem zit hem ook in de comics, want er zijn bijzonder weinig interessante Hulk-verhalen, daar hebben ze exact hetzelfde probleem. Enige wat daar een beetje aansloeg, waren Planet Hulk (en dat zat al in Ragnarok) en voor de rest verhalen waar er een andere Hulk opduikt en ze allebei een beetje op elkaar inslaan.
CorvisChristi
-
- 383 berichten
- 343 stemmen
Ik zie liever een stand-alone rond Black Widow of Scarlet Witch.
Voor een stand-alone rond Black Widow is volgens mij al zo goed als groen licht voor gegeven.
Elizabeth Olsen heeft in recente interviews aangegeven open te staan voor een Scarlet Witch stand-alone. En al helemaal als het om het comic-verhaal 'House of M' gaat. Maar dat verhaal speelt zich dan volgens mij weer af in het X-Men-universum. Dus als Fox en Marvel samen gaan, hopelijk in 2019, wie weet...
IH88
-
- 9742 berichten
- 3187 stemmen
Ik vind het eigenlijk wel prima zo. In de groep is Hulk een leuk karakter, maar voor stand-alone films is hij toch wat eendimensionaal. Ik heb het idee dat het meeste al wel is verteld in The Incredible Hulk.
Ik zie liever een stand-alone rond Black Widow of Scarlet Witch.
Je krijgt je zin Zwolle
, Black Widow Movie: Marvel Has Reportedly Met with More Than 65 Directors - IGN
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Het probleem zit hem ook in de comics, want er zijn bijzonder weinig interessante Hulk-verhalen, daar hebben ze exact hetzelfde probleem. Enige wat daar een beetje aansloeg, waren Planet Hulk (en dat zat al in Ragnarok) en voor de rest verhalen waar er een andere Hulk opduikt en ze allebei een beetje op elkaar inslaan.
Er is in principe maar 1 Hulk film gerelateerd aan MCU. Dus ook al zijn er weinig interessante Hulk comics. Alsnog genoeg voor een paar films. Planet Hulk valt inmiddels af inderdaad. De Edward Norton Hulk is inmiddels alweer 10 jaar oud. Ze hadden eigenlijk voor of na The Avengers (2012) een (2e) Hulk film moeten maken. Maar zoals Ajax&Litmanen1 al zei, ze waren de rechten kwijt.
Persoonlijk vind ik origin stories het meest interessant, maar die vallen ook weleens tegen zoals Captain America bijvoorbeeld. Een leuke stand alone Hulk film had makkelijk gekund. Vooral als ik denk aan Iron Man 2, want slechter dan dat kan het bijna niet worden. Uiteraard zijn er mensen die Iron Man 2 fantastisch vinden, maar het gaat erom dat er echt wel een (2e) succesvolle Hulk film gemaakt had kunnen worden. Dat wij niets leuks kunnen verzinnen voor een Hulk film, wil niet zeggen dat andere (in dit geval de scriptschrijvers) dat ook niet kunnen. Zwolle84 zegt bijvoorbeeld: Ik heb het idee dat het meeste al wel is verteld. En daarom is Zwolle84 dus ook geen scriptschrijver. 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Je krijgt je zin Zwolle
, Black Widow Movie: Marvel Has Reportedly Met with More Than 65 Directors - IGN
Yes! +2 uur Lizzy 
rubenhendriksen
-
- 58 berichten
- 907 stemmen
woo wat hoog, bijna altijd ben ik het wel ongeveer eens met de cijfers hier, hopelijk nu ook! maar thor ragnorak en deadpool bv konden me helemaal niet bekoren, vond ik te ver doorslaan. Alleen maar bombastisch en flauwe geintjes.
Brendanh29
-
- 146 berichten
- 0 stemmen
Brendanh29 Ik heb sowieso het gevoel dat onze superhelden in hun solo films sterker worden uitgebeeld dan in de Avenger films. Met uitzondering van Thor en Scarlet Witch (nog steeds een grote glimlach als ik aan die scenes in Wakanda terugdenk
). Maar vooral Cap, Black Panther, Bucky en dus ook Bruce Banner/Hulk worden wel heel erg makkelijk in de luren gelegd. De tegenstand is natuurlijk ook wel groter, dat moet gezegd worden. Ja bij Thor zie je een ware transformatie en wordt zo nog legendarischer, en Scarlet witch wordt ook sterker alleen mis ik datgene wat ze in de strips doet.
JacoBaco
Ja ben ik het mee eens helaas wordt dat super gevecht gestopt voor het echt interessant werd, in Ragnarok is Hulk dan ook weer redelijk op z'n best
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Vooral als ik denk aan Iron Man 2, want slechter dan dat kan het bijna niet worden
Jawel hoor, die film heette Iron Man 3 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Allebei gewoon uitstekende films.
Maar ik ben dan ook een fanboy natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad, wat een dom gezwets over de Iron Man films. Daar was weinig mis mee, ook al heeft Marvel betere titels gemaakt.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Inderdaad, wat een dom gezwets over de Iron Man films. Daar was weinig mis mee, ook al heeft Marvel betere titels gemaakt.
Ik vind deel 3 een bijzonder onevenwichtige film met tenenkrommende slapstick aan de ene kant en diep drama aan de andere kant. De film springt heen en weer tussen twee uitersten en komt daarmee inconsistent over voor mij. Ik denk dat dit toch behoorlijk redelijke kritiek is.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Als we zo gaan beginnen. Iron Man 2 en Captain America 1 zijn de slechtste Marvel films. Punt. En iedereen die het daar niet mee eens is, is dom. 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Ik denk dat wanneer ik al mijn MCU filmcijfers bij elkaar optel en daar het gemiddelde van neem, dan kom ik minstens op een 3,5* uit. Dus het niveau ligt over het algemeen best hoog, maar Captain America 1 en Iron Man 2 pissen net iets te veel buiten de pot.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Captain America 1 en Black Panther is het zwakste wat Marvel te bieden heeft. Maar alsnog (nipt) voldoende.
Pre- en sequels

Avengers: Doomsday
2026
Geen reacties

Avengers: Endgame
2019
662 reacties

Avengers: Age of Ultron
2015
309 reacties

The Avengers
2012
1.261 reacties
Gerelateerd nieuws

'Avengers: Doomsday' en 'Secret Wars' zijn uitgesteld: opvallende zet die MCU en bioscoopschema flink opschudt

De tien best beoordeelde films van de jarige Chris Evans (43) buiten Marvel om

De tien best beoordeelde films met de vandaag jarige Benedict Cumberbatch (46)

De beste films met de vandaag jarige Vin Diesel (55)
Bekijk ook

I Swear
Drama, 2025
9 reacties

Memory of the Camps
Documentaire, 2014
8 reacties

Joker
Misdaad / Drama, 2019
1.811 reacties

Idiot Prayer
Muziek, 2020
4 reacties

Lektionen in Finsternis
Documentaire, 1992
17 reacties

The Temptations
Biografie / Drama, 1998
8 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








