Primal Rage (2018)

Alternatieve titel: Primal Rage: The Legend of Oh-Mah

Horror

geregisseerd door Patrick Magee
met Andrew Joseph Montgomery, Casey Gagliardi en Eloy Casados

Ashley en Max Carr zijn verdwaald, diep in de bossen van de Pacific Northwest. Ze worden achtervolgd door een angstaanjagend schepsel dat misschien wel Bigfoot is. Al snel raken ze verwikkeld in een inheemse Amerikaanse mythe en legende die waarheid wordt. Samen met een handvol lokale bewoners proberen ze te overleven en terug te vechten in een wanhopige strijd van leven of dood.

Verwacht geen hoogstandje,

Deze film scoort op gore een dikke 10.
Verder is omgeving erg mooi en de creature ziet er op zich ook wel leuk uit. Ik heb af en toe wel vreselijk moet lachen om de creature maar goed.
Het verhaal en de personages waren minder.
Als de gore er niet in zat was het een dikke onvoldoende geweest dus vandaar mijn sterren.

avatar van Glacius
Dacht even dat dit gebaseerd was op de Primal Rage game uit de jaren '90. Daar zaten ook twee aap-creaturen in.

avatar van joolstein
Dit is het debuut van Patrick Magee als schrijver/regisseur/producer dan, want hij is zeker geen vreemde; hij was namelijk hiervoor vooral bekend om zijn make-up en special effects in films als Spider-Man (2001), Beyond Re-Animator (2003) en Zombie Strippers (2008) enz. En daar blinkt dit redelijke sterke debuut dan ook het meeste in uit! Het scoort namelijk voldoende punten op special effects.

Primal Rage neemt het verhaal van de Bigfoot-legende en geef er een leuke wrede eigen draai aan. Hier dan omschreven als 'Oh-mah' en met een uiterlijk dat rechtstreeks komt uit de gelijknamige videogame uit 1994 van Atari. En deze Sasquatch is niet zomaar de eerste de beste! Nee hij draagt ‚Äčkleding en een masker van schors, maakt gebruik van wapens en gereedschappen en in de modus operandi doet hij je sterk aan 'Predator' denken (Magee heeft ook meegewerkt aan AVP: Alien vs. Predator)

In de film zien we de blonde Ashley (Casey Gagliardi) op weg naar Max die net is vrijgelaten uit de gevangenis. Op de terugweg slaat het noodlot toe en beide eindigen halfnaakt in het bos tussen een stel rednecks -jagers annex slachtvee. Er was voor actrice Casey Gagliardi, zelfs een Fay Wray-momentje als ze aan een paal gevangen wordt gehouden. Al veinst de film ook iets meer... Op datzelfde moment start de plaatselijke politieagent, een Native American die meer weet over het monster, een onderzoek naar de vermissing. Deze agent werd gespeeld door acteur Eloy Casados (Walker, Texas Ranger) Het zal zijn laatste rol worden en daarom is de film ook aan hem opgedragen.

De enige aanmerking die ik had bij deze film, was dat het gedeelte met de "Whispering Woman" de film iets te lang maakt. Echter dat neemt niet weg dat deze film een must-see is voor Die-hard horror fans want dit is een zeer goede monsterfilm! Fraai geschoten in de bossen van Noord-Californië en met genoeg praktische speciale effecten en (bijna) geen CGI.

avatar van knusse stoel
Mogen wij in het verhaal van "Joolstein" meegaan? Aardige film met niet al te sterk verhaal maar wel met ruim 100 minuten een aardige spanningsboog.
De film is opgedragen aan Eloy Casados, de vriendelijke sheriff in de film die helaas niet meer onder ons is.
Een ruime 6 als waardering!

avatar van vranque
Als ik docent was op een filmacademie zou ik dit de studenten voorschotelen en er flink op los laten gaan. Want wat rammelt dit aan alle kanten. Maar dat ben ik niet. Als doorsnee kijker kan ik alleen een cijfer geven. 0,5 *

avatar van xaid
Glacius schreef:
same here vaak gespeeld op de sega

avatar van filmkul
Aardige horror. Het verhaal is maf, maar de uitwerking kan er best mee door. De film bewandelt veel clichés maar blijft boeien tot het eind. Er zitten best wat spannende momenten in en de film bevat aardig wat gore. Het acteerwerk is best redelijk. De special effects kunnen er mee door. Prima horror vermaak. 3.0

avatar van schumacher
Leuk filmpje, leuke gore scenes . .
Mooie blonde dame.
Acteerwerk kon er nog mee door.
Ik ben fan.

avatar van Noodless
De film wordt min of meer nog gered door de rijkelijk aanwezige brute kills en bloederige scènes. Het verhaal is heel simpel, maar dat maakt niet uit. Het is vooral het stompzinnige einde dat de film geen goed doet. Hoe belachelijk was dat ? 5/10

avatar van john mcclane 2
De meeste films , de serieuze dan , met bigfoot als belangrijkste factor , kun je eigenlijk wel links laten liggen .
Het zijn niet leuke , slecht geschoten , pulp films .
Goed dat ze het niet in de titel verwerkt hebben , want betreft gore is dit een van d beste horror flicks van 2018.
Dat maakt het natuurlijk niet gelijk een goede film , maar het acteer werk is te doen . Redelijk spannend , ,Best mooi geschoten ,
En dus prima make up effect , m.a,w de Gore .
En dat is leuk op zijn tijd , en laat het gemiddelde als je er ook van houd niet voor de gek houden op M M .
Uiteraard geen puike top film , maar wel een 3* .

avatar van Actarus
Gemendgde gevoelens...
Nou nou, het horror-element en de make-up zijn behoorlijk vet, echt klasse! Bovendien mooi geschoten en bij vlagen goede editing. maar dat red de film niet. Het verhaal stelt maar weinig voor en soms had ik de indruk dat men teveel Predator wou nabootsen, maar dan eentje met wat veel haar op.
Toch een dikke 6/10, het verveelde niet en er worden er veel slechter gemaakt...

avatar van Spartaan1986
Wel aardig

Begon nog wel redelijk, met de tocht door de bossen en de ontmoeting met de jagers, maar zo iets over de helft, wanneer de hoofdrolspeelster gevangen wordt genomen en de rituelen ten tonele verschijnen wordt het al gauw een stuk saaier en eentoniger. De film duurt ook wat te lang en de 'Oh-Mah' was mij iets te prominent in beeld waardoor het mysterieuze wel een beetje verdween. Gek genoeg deed de film me qua bloedvergieten en 'wezen' wel wat denken aan de Hatchet reeks. Uiteindelijk is de film ook meer een slasher dan een Blair Witch-achtige film.

avatar van Corcicus
Aardig inderdaad. Voldoende gore en actie, maar wel erg gemiddeld en niet goed geacteerd. Big Foot ziet er aapachtiger uit dan ooit en tegelijk het meest gesofisticeerd met tools en wapens en valstrikken. Een fijne slasher.