ad
  • 8.181.057 stemmen

Eagles of Death Metal: Nos Amis (Our Friends) (2017)

Documentaire / Muziek | 84 minuten

Genre: Documentaire / Muziek

Geregisseerd door: Colin Hanks

Met onder meer: Jesse Hughes

IMDb beoordeling: 7,9 (948)

Over Eagles of Death Metal: Nos Amis (Our Friends)

"A Show Of Courage."

Eind 2015 pleegden terroristen van IS, tijdens een concert van Eagles of Death Metal, een aanslag in het Bataclan theater in Parijs. De terroristen waren gewapend met geweren, granaten en zelfmoordgordels. Ze wilden bloed doen vloeien, zodat het westen diep getroffen werd. De documentaire focust zich op de band en de aanslagen. De dynamiek in de band is drastisch veranderd door die gebeurtenissen. Drie maanden na deze laffe daad keert de band terug naar de Franse hoofdstad voor een emotioneel optreden.

image

avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

Poe, over the top Amerikaanse emotie . Bij vlagen lijkt het een Hollywoodfilm, met script en acteurs.

Maar het is één van de tofste moderne rockbands die iets compleet surreëls hebben meegemaakt. Bizar Bataclan-verhaal.

avatar van missl

missl

Ik ben niet zo geïnteresseerd in het voor, hoe ze elkaar hebben ontmoet. Ik wist ook niet dat Josh van Queens hier af en toe ook bij zat. Was wel geïnteresseerd in het tijdens en na want wat een tragisch verhaal. Mooi om te zien hoe ze er (samen) mee om gaan.

avatar van james_cameron

james_cameron

Onderhoudende, sporadisch aangrijpende documentaire over de amerikaanse rockband Eagles Of Death Metal, met de focus op de terroristische aanslag van 2015 in het Bataclan theater in Parijs. Regisseur Colin Hanks weet mooie emotionele momenten te ontlokken aan bandleider Jesse Hughes, maar weet tegelijkertijd geen maat te houden. Herhaaldelijk lopen bepaalde scenes, hoe goed bedoeld dan ook, te lang door, waardoor de documentaire hier en daar te geforceerd sentimenteel is. De vriendschap tussen Hughes en mede-oprichter Josh Homme wordt ook te dik aangezet. Op gegeven moment weten we het wel met al die kleffe toestanden.