El Otro Hermano (2017)

Argentinië / Uruguay / Spanje / Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Israel Adrián Caetano
met Leonardo Sbaraglia, Daniel Hendler en Ángela Molina

De werkloze Cetarti krijgt het nieuws te horen dat zijn moeder en broer zijn doodgeschoten in Lapachito, een dorp in het noorden van Argentinië. Vanuit Buenos Aires reist hij ernaartoe om de levensverzekering te innen. Daar ontmoet hij Duarte, een crimineel die zich bezighoudt met ontvoeringen. Bovendien is hij bevriend met de moordenaars van zijn familie. Er wordt een riskante alliantie gevormd tussen Cetarti en Duarte, die Cetarti naar donkere plaatsen voert.

avatar van david bohm
Film die zich afspeelt in een van god vergeten gehucht in het noorden van Argentinië. De wat studentikoze Cetarti is daar aanbeland, een luie man die zonder scrupules omgaat met de nalatenschap van zijn moeder en broer.
Sterk aan de film zijn naast het acteerwerk, de beelden en zeker de sfeer. In al hun smerigheid zien wij de bewoners van Lapachito bezig, echt sterk gedaan dit.
Het verhaal is redelijk interessant en wordt in een vrij laag tempo uit de doeken gedaan, passend bij de lome omstandigheden. Het einde is in orde.
Al met al een aardige film.