• 11.504 nieuwsartikelen
  • 9.042.214 stemmen

Cheng Feng Po Lang (2017)

Drama / Komedie | 102 minuten

Genre: Drama / Komedie

Alternatieve titels: Duckweed / 乘风破浪

Oorsprong: China

Geregisseerd door: Han Han

Met onder meer: Chao Deng, Eddie Peng en Zhao Liying

Gesproken taal: Mandarijn

Plot Cheng Feng Po Lang

Xu Tailang heeft een erg slechte band met zijn vader. Dat motiveert hem om te excelleren in zijn passie: rally rijden. Net nadat hij rallykampioen geworden is raakt hij betrokken in een zwaar ongeluk. Hij ligt op sterven en keert zo terug naar de tijd voor hij geboren was. Op die manier krijgt hij alsnog een kans om zijn vader beter te leren kennen.

Onderhond

• 12086 stemmen

Fijn.

Han Han komt met een fris, leuk filmpje op de proppen. Geen echte hoogvlieger, daarvoor valt het dan net weer wat te licht uit, maar wie een bovengemiddeld tussendoortje wil zit hier echt wel op het goede adres.

Eddie Peng als drama acteur blijft een wat moeilijke bevalling, zeker wanneer ze van hem proberen een oud personage te maken, maar los van die eerste scenes doet hij het toch best goed. Al ligt de wat lossere rol hem ook wel iets beter. Ook de rest van de cast doet het niet slecht, al zijn er niet echt stand-out acteurs.

Visueel is het een goeie combinatie van modern en klassiek. De shots zien er verzorgd uit. Mooi kleurgebruik en stijlvol in beeld gebracht, maar af en toe ook wel iets frivoler en jonger. De openingsscene is dat wel van iets hoger niveau dan de rest van de film (hoewel soms bijna reclame-achtig), maar over het algemeen zeker niks te klagen.

Echt veel slechter wordt het nergens, maar de film kent gewoon iets te weinig hoogtepuntjes en over het geheel blijft de film misschien net wat te braaf. Duurt gelukkig niet te lang en ik ben benieuwd waar Han Han nog mee komt. Het hoeft niet zo heel veel meer te zijn voor een nog hogere score.

BBarbie

Amusante tijdreiskomedie over een gedreven rallyrijder, die na een ernstig ongeluk terugreist in de tijd. Dat biedt hem de gelegenheid de verstandhouding met zijn vader te verbeteren. Daarnaast kan hij kennismaken met zijn moeder, die hij nooit gekend heeft. Met gevoel voor humor gemaakte feel good movie met opvallend westers klinkende muziek. Best aardig, maar ik zou bij deze coureur nooit instappen.